Hej Jesper :-)
Jeg elsker din idé men jeg er nok i tvivl om det vil virke som det er skrevet...No worries, den er ikke håbløs :-) Personligt så ser jeg bare din idé som for snæver ud fra det du beskriver.
Det er for nemt at købe når man alligevel er ude at jage aftensmad i Rema. Dvs. taler vi om special produkter eller L'Oreal?
Mange andre går mere i specialiteter. Hvis jeg kunne få ler-halløj, tand-sæbe som jeg har jagtet i flere år nu, og naturlige sæber med æteriske olier og peeling/detox effekt, så skulle jeg nok overveje det når jeg får penge igen.
Taler vi om ting som flere supermarkeder har på discount salg, så ville jeg gå derhen...Desuden tager det mig altså ca. 2 måneder at bruge 300ml shampoo... Din idé skal kunne holde til at mange andre "stjæler" den og giver deres kunder samme mulighed med whatever de sælger...
Og hvad med markedsføringen? Hvis din idé skal holde, så skal du nok ramme en målgruppe der er interesseret i produkter der ikke lige kan væltes ned fra en hylde i forbifarten på vej til kassen. Flere og flere søger ekstremt specifikt!!! Dvs. når folk søger på Google så hedder det ikke "shampoo" men "aroma therapy shampoo", "dødehavsbadesalt" eller noget, og de søger mærker som "Weleda". Og vi snakker sortiment der omfatter mere end bare det nødvendige, men inkluderer muddersnask, masker, salt, blaaah!!!
Du skal altså have unikke produkter og muligvis også et sortiment der kræver grande lager plads og investering! Mennesker er vane-dyr og så kommer folk ved et uheld til at købe en shampoo og de afbestiller hele din pakke, eller endnu værre: retur-ting!
Hvis du kan smække en pakke sammen som ikke kan skaffes "bare sådan", eller/og du udvidder til fysisk butik så tror jeg mere på den. Der findes desværre for mange som mig tror jeg...
Men måske vil det virke for dig som din idé er nu, jeg må bare indrømme at det ikke er en idé jeg ville investere i før jeg ved mere om folks forbrugsvaner.
Måske du kan lave et spørgeskema og smække op her? Jeg er kun én, og jeg har fået at vide at jeg er underlig... Så et større helhedsperspektiv er hermed opfordret :-)
Hyg!
~*Louise