Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé? - vil du bruge den?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg går med tankerne om at starte en webshop op. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening, inden jeg helt kaster mig ud i det. Er det en god idé, eller er den helt håbløs?

Webshoppen handler med de mest basale ting i et hjem. Shampoo, voks, deo, tandpasta vatpinde m.m. Ideen med dette er, at brugerne kan sammensætte deres egen pakke, og så bliver den leveret når de ønsker det. Det skal foregå lidt ligesom når du tegner et abb. på et blad.

Som eksempel:

"Lise" går ind på shoppen og kigger varene igennem. Hun beslutter sig for at hun skal bruge 1 stk. shampoo, 1 stk. deo, 1 stk tandpasta og 1 stk. vatpinde. Herefter beslutter hun sig for at det tager hende cirka 3 uger at bruge disse ting, og sætter den ønskede levering til 3 uger. Hver 3. uge kommer der så en pakke med de ting hun har bestilt :) Det er selvfølgeligt muligt for "lise" at ændre i sine pakker, hvis hendes forbrug nu skulle ændres eller lign.

Håber I kan se konceptet :)

Er dette en god idé? Ville du bruge den?

Hvad skulle sådan en shop evt hedde? Jeg har tænkt på navnet Placito ( Taget fra den latinske sætning " A bene placito" der betyder "Efter Behag"?

Kom med jeres mening?

På forhånd tak.

Vh Jesper

Vil du benytte dig af sådan en koncept?

• Ja (2,3%)
  • Nej (53,5%)
  • Måske (44,2%)
  • Totalt antal stemmer: 43

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Idéen er alle tiders. Alt modtages med glæde, der giver mig en mindre tur til den lokale Fakta.

Men problemet vil nok være, at hvis du laver denne pakke, så skal tingene også være brugt samtidig... man kunne forestille sig, at jeg efter tre måneder står med én shampoo og pakker vatpinde, og der er en mere i posten. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:49

Umiddelbart en snedig ide - men som det er påpeget vil det være træls at det skal bestilles i pakker, da fragt ellers vil blive for høj. Man kan så sige, at hvis du kan sende som brev og sende 1-2-3 ting ad gangen, vil fragten blive lavere, samtidig med at produktet bliver mere fleksibelt.

Kunne godt finde på at bruge din shop!

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 11:35

Tak for jeres svar.

Det vil jeg tage med i overvejelserne :)

Andre bud?

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:42

Hej Jesper

Det er et godt koncept, hvor udfordringen er forbrugsmønstret i de forskellige varegrupper. Derfor skal man kunne vælge, om eksempelvis vatpindene bruges hver måned eller hvert kvartal.

Jeg har selv haft overvejelserne omkring et lignende koncept, men hvor det gjaldt fødevarer. F. eks. bruger jeg 4 dåser flåede tomater om måneden, 2 glas champignoner om måneden, en bøtte creme fraiche hver uge, osv.

Tror godt at det kan lade sig gøre med sådan en "abonnementskasse"

Held og lykke.

Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:51

Hej

Jeg er nok mere skeptisk til konceptet, da folk ikke kender deres forbrug nøje.

Jeg har da ingen ide om hvornår jeg har brugt f.eks en tube tandpasta ?

Der findes utallige online supermarkeder, hvor du kan få leveret stort udvalg af varer, enten hjem eller på arbejdspladsen, og ofte er det dag/dag levering, samtidig med at fragten er meget billig eller gratis.

Samtidig tror jeg du måtte have meget stort udvalg - og dermed varelager. Tænk på hvad der findes og bruges af forskellige typer shampoo, deo mv.

Men held og lykke hvis du vælger at tage udfordringen op.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:58

Jesper Laugesen:

Jeg er nok mere skeptisk til konceptet, da folk ikke kender deres forbrug nøje.

Jeg har da ingen ide om hvornår jeg har brugt f.eks en tube tandpasta ?

Det kan vel løses ved at man inden en given deadline krydser af, at den vare skal springes over i denne omgang.

...men ingen tvivl om udfordringen. jeg ville dog nyde det og det ville alle de voksne børn, som handler ind for deres gamle forældre (fordi de bor i et område uden tæt adgang til købmand) også. Kundegruppen skulle segmenteres fornuftigt, men så tror jeg også på den.

Michael

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:02

Fornuftig ide. Du må på en eller anden måde få kunden til at føle sig overbevist om at pakken er passende da det er noget sværere at overbevise en kunde om et begynde et abonement frem for et engangskøb.

Evt. lav spørgeskema til kunderne og send svar indenfor 24 timer med din anbefalede abonement løsning.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:07

"Det kan vel løses ved at man inden en given deadline krydser af, at den vare skal springes over i denne omgang."

Ja selvfølgelig kan det arrangeres, men hele fidusen ved et abonnement forsvinder jo , hvis man som kunde alligevel skal huske på hvad man mangler fra gang til gang.

Vi taler om tid......

Så er det langt enklere blot at handle ind i online supermarkedet - hvor du så samtdig kan få alt det du mangler.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:16

Ja, vi taler om tid. Selvom jeg skal afkrydse engang imellem, sparer jeg stadig tid ift. at handle ind både online og offline.

Det vil have en anden sidegevinst, nemlig at du får fokus på dit privatforbrug og derved får et bedre økonomisk overblik. Det er jo noget jeg elsker som bogholder (er dog ikke militærisk styret af det).

Michael

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)