Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ferie hos iværksættere?

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ferie holder jeg meget sjældent, nok 1 gang hver 4 år.

Jeg gjorde så noget andet og holder ferie hver dag.Smile

Jeg kiggede på hvad jeg brugte min tid på og hvad der egenlig spildte min tid/liv.
Ved at lægge nogle ting om og stoppe med Tv, B-spil osv.
Havde jeg lige pludselig 9 timer om dagen til rådighed.

5 af de timer arbejder jeg på højtryk, de sidste 4 sidder jeg og ser film med vennerne, går en lang tur i naturen med mine hunde osv.

Det har betydet jeg arbejder mere men er langt mindre stresset.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:53

Johnny Nielsen:

Tro mig, penge er intet, familien er alt.

Legoland  oa. er ungerne ligeglade med, hvis de ikke har deres far eller mor  100 % i hverdagen

Hej Johnny,

Det du skrev dér sved rigtig meget og gav mig omgående superdårlig samvittighed.

Tak for reminderen.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:08

Koludabyg:

Thomas De Oliveira:
Hvor meget ferie holder i om året?

Dette fik jeg ikke gjort så meget i de første par år, men nu var den lille blevet større og mere bevist om ferie så i år blev der holdt hele 3 ugers juleferie, hvilket var til stor glæde for min datter, efter 3 år var det vist også på tide at få lært at ferie skal holdes, ellers risikere man bare at løbe sur i det.

Det med at blive lidt i sengen, hvor den lille kunne komme hen og putte lidt, inden vi stod op sammenog  hente morgenmad hos købmanden / bageren, og spise morgenmad sammen var faktisk det bedste ved ferien for mig, denne tid alene sammen med min datter, har jeg nemlig ellers aldrig.

Jeg er normalt ude af døren inden de er stået op, og i weekenden er jeg normalt også den der står tidligst op, så lige præcis dette var også for min datter en stor glæde, at være alene med far et par timer om morgenen inden moren så stod op.

Thomas De Oliveira:
Hvor tager i hen når i holder ferie?

Blev i år herhjemme som faktisk var dejligt afslappende, også med et par ture til bakken osv.

Thomas De Oliveira:
Hvor mange penge bruger i på ferien?

Blev ikke til så meget i år, kæresten har været på SU de sidste 3½ år da hun var under uddannelse, så det var lidt begrænset i år.

Thomas De Oliveira:
Tænker i stadigvæk på ’’business’’ på ferien?

Man slipper det nok ikke helt, det er jo svært når det er noget brænder for, men jeg vil mene at det næsten kun drejede sig om min datter i år, det var kun et par timer efter hun var lagt i seng, der blev lagt til firmaet.

Tak for dit lange gode svar :-)

Mvh. Thomas De Oliveira

ThomasDeOliveira@jubii.dk

28 770 945

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:32

Thomas De Oliveira:

Måtte lige slå ordet op i ordbogen. Sidst jeg var væk hjemmefra var i 2006 hvor vi var 2 uger til Cypern.... Jeg havde min bærbar med så vi kunne lægge billederne over på den... Desværre havde hotellet også internet :(

Nu skal det også lige siges at der var en gammel server der kom i problemer mens jeg var væk..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:46

Niels:

Thomas De Oliveira:

Måtte lige slå ordet op i ordbogen. Sidst jeg var væk hjemmefra var i 2006 hvor vi var 2 uger til Cypern.... Jeg havde min bærbar med så vi kunne lægge billederne over på den... Desværre havde hotellet også internet :(

Nu skal det også lige siges at der var en gammel server der kom i problemer mens jeg var væk..

Haha :-)

Niels ferie betyder noget hvor man slapper af og bruger penge og kigger på damer i bikini Yes

Mvh. Thomas De Oliveira

28 770 945

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:14

Så er det vist ved at være tid til at lægge sig, ovenpå en lærings rig dag her på amino.

Tak for alle jeres gode råd, et af dem ville jeg følge, at få en ordentlig nattesøvn og det starten i dag :-)

Sov godt til jer amino’er som stadig er oppe. Sleep

Mvh. Thomas De Oliveira

28 770 945

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:13

I forbindelse med det aller første indlæg, vil jeg da gerne komme med nogle råd.

Det er absolute ikke nogen fornuftig måde, at drive sit liv på, at kun sove et par timer om dagen.  Jeg har selv været der og i en periode var det kun 1-2 timer søvn i døgnet.

Det giver dig ikke mere tid, fordi du ikke kan samle dine tanker og arbejde effektivt i de timer, du er vågen. Tilstræb 7-8 timer i døgnet i stedet og du vil opnå bedre resultater.

Ferie? I år tager jeg 4 uger til udlandet og nyde solen.

Som selvstændig og med ingen ansatte kan jeg ikke holde 100% fri, jeg er stadigvæk nød til at tage telefonen når den ringer og tjekke min mail dagligt. Men i den periode er der ikke kunde besøg og det bliver maks til 10-15 minutter om dagen.

Hvad man laver i sin ferie er op til en selv - det er ligemeget hvad vi andre laver, fordi du skal lave det du har lyst til.

God sommer!

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:16

Hej T 

4 Hurtige :) 

7 uger

Hvor tager i hen når i holder ferie?

Thailand

Hvor mange penge bruger i på ferien?

Det der er behov for at bruge (mange)

Tænker i stadigvæk på ’’business’’ på ferien?

Altid (min kæreste sige jeg mumler www mens jeg sover) hehe

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:26

Thomas De Oliveira:
Niels ferie betyder noget hvor man slapper af og bruger penge og kigger på damer i bikini Yes

Tjaa... jeg holder meget lidt ferie (tænker arbejde hele tiden). Men min næste offline ferie skal foregå et sted hvor der er et PADI dykkercenter så jeg kan få det certifikat....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm ferie det må jeg hellere google Confused

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)