Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan virksomheden låne penge til start af aps?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

jeg går med tanken om at starte en virksomhed som beskæftiger sig med tøjhandel fra webshop.

jeg tænkte på om man kan låne de 125.000 kr af banken i virksomhedens navn, således at hvis firmaet går neden om og hjem, så er jeg beskyttet af den begrænsede hæftelse. Altså at banken ikke kan komme til mig personligt og sige at de vil have deres penge? Men at de trækker alt ud af værdi fra firmaet indtil de er tilbage betalt?

MVH
Steffen Petersen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:50

Nej.

En virksomhed kan ikke stifte sig selv for penge den selv har lånt.

Hvis det kunne lade sig gøre ville virksomheden ikke have nogen ejer...

Derudover tvivler jeg på at banken vil låne en nystartet virksomhed penge uden personlig hæftelse hos ejerkredsen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Steffen Petersen:

Hej Aminoer.

jeg går med tanken om at starte en virksomhed som beskæftiger sig med tøjhandel fra webshop.

jeg tænkte på om man kan låne de 125.000 kr af banken i virksomhedens navn, således at hvis firmaet går neden om og hjem, så er jeg beskyttet af den begrænsede hæftelse. Altså at banken ikke kan komme til mig personligt og sige at de vil have deres penge? Men at de trækker alt ud af værdi fra firmaet indtil de er tilbage betalt?

MVH
Steffen Petersen

Nej, Anders har fuldstændig ret.

Du låner pengene privat, som indskydes til stiftelsen af selskabet. Når der er mulighed for at hæve pengene i selskabet enten som løn eller udbytte kan du betale banken tilbage.

Med venlig hilsen

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:11

Og husk, at startkapitalen bliver sat ned til 80.000,- omkring d. 1. marts :o)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Og lige et sidste indspark! Hvsi du har værdier, som kan indskydes i selskabet, vil du kunne få dit indskud hurtige udbetalt og hermed betale banken.

Fordelen er hvis dette gøres i starten af året, således beskatningen ved salget af udstyret ikke bliver tillagt anden indkomst i samme år.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)