Hej Alle :) Jeg går og roder med en masse ideer til webshops og den slags kræver jo et godt domæne. Så mit spørgsmål lyder som følgende: Er det ulovligt at hede noget hvor der indgår store virksomheders navne/produkter? Det kunne f.eks være OpelVectra.dk (kun et eksempel - ikke det navn jeg har i tankerne) Min shop skulle så sælge tilbehør til Opel Vectra og muligvis også Opel biler - så det er ikke en konkurrent til Opel men nærmere en forhandler. Der ud over skal der være information og guides til hvordan man bruger Opels produkter, dvs. jeg løser faktisk noget af deres kundeservice. Der hvor problemet kommer ind, er dog at Opel også selv sælger produkter og tilbehør på nettet!
Jeg er meget i tvivl og synes ikke det er så nemt at finde information om det. Håber der er nogen, der kan hjælpe :) mvh René
|
Hvis du bruger et varemærke/firmanavn der ikke er dit eget krænker du kort sagt den pågældende virksomheds rettigheder.
Hvis du bruger navnet opel i dit domæne og opel er uenig i at det er en god idé har de meget nemt ved at tage domænet fra dig.
Så hvis du bruger en anden virksomheds varemærke/firmanavn uden at have fået tilladelse fra dem, så er du ude hvor du sandsynligvis risikerer ikke at kunne bunde.
Og det vil jo være surt at bruge tid og kræfter på at bygge en lækker shop op, for derefter at miste domænet fordi nogen er uenige med dig i hvordan varmemærket skal bruges.