Hej Lars Jeg har egentligt ikke noget konkret statestik, til underbygge min påstand. Det bliver nok også rigtigt svært at fremskaffe, da det kræver en entydig definition af hvad en dygtig udvikler er! Det er egentligt mere min observation dels af hvad ledestjerner i det international .Net miljø f.eks. Hanselmann, Nilsson etc. Derudover er det egentligt også min opfattelse, at man i den øvre del, af det danske .Net miljø i høj grad er rigtigt glade for MVC. Det virker som et naturligt skridt, at har man set lyset omkring test-dreven udvikling, så er løser MVC så mange irriterende problemer med Webforms, så det er et velkomment skift. Jeg tror også vi er mange der har misundet Ruby-on-Rails miljøets produktivitet. Hvilket jeg synes MVC i nogen grad henter ind på! Der mangler selvfølgeligt stadig en del pga. Ruby elegante syntaks, mange dsl'er etc. Men personligt er det egentligt mit håb, at man med F# og MVC kan nå ligende og måske endda bedre produktivitet. Mht. 1.0 vs. 2.0 af MVC, så mener jeg umiddelbart ikke at der er den store risk forbundet med at starte et projekt på 1.0, primært fordi at selve MVC implementionen, simplethen er relativt simple (specielt hvis man sammenligner med WebForms, og den kørte egenligt rigtigt godt i v1.0. Selvfølgelig er der en masse legacy projekter, baseret på Webforms, som ikke bliver konverteret over. Men der er vist ingen tvivl om hvor fremtiden ligger! |
Niels:Ok... så jeg hører til et mindretal :) Bruger ikke MVC. Ønsker heller ikke at bruge det og kommer aldrig til det.
Giv den en chance, du vil blive så begejstret for det! Nu kan vi endelig for del, i nogle af de mange goodies som Ruby-on-Rails bølgen bringer.
Hvis du iforvejen skriver mange unit-tests, så er MVC virkeligt for dig! Du vil da heller ikke bilde mig ind at du ikke er tær af ViewState, Postbacks og at Wrestle Kontroller for at få markup'en til at se ordentlig ud.