Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visual Basic 6

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i alverden kan man finde den henne? Jeg skal bruge den til en opgave for en kunde som endnu ikke vil skifte over til .NET (begrundelse: Det virker jo fint så hvorfor skifte).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:12

Fra wikipedia:

"Development and maintenance development for Visual Basic 6 is possible on legacy Windows XP, Windows Vista and Windows 2003 using Visual Studio 6.0 platforms, but is unsupported. Documentation for Visual Basic 6.0, its application programming interface and tools is best covered in the last MSDN release before Visual Studio.NET 2002. Later releases of MSDN focused on .NET development and had significant parts of the Visual Basic 6.0 programming documentation removed. The Visual Basic IDE can be installed and used on Windows Vista, where it exhibits some minor incompatibilities which do not hinder normal software development and maintenance. As of August 2008, both Visual Studio 6.0 and the MSDN documentation mentioned above are available for download by MSDN subscribers."

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:16

Aha.... må lige kigge mine aftaler med M$ igennem...

Takker

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:20

Niels:

Aha.... må lige kigge mine aftaler med M$ igennem...

Takker

Ja, og hvis du ikke har MSDN kan du vist stadig købe VS6 fra diverse forhandlere. Jeg købte det i hvart fald for et par år siden da jeg skulle bruge VC++6, og det kostede ikke særlig meget...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:51

Jacob Rohde:
VC++6

nåååå så du er jo hard core nørd :-)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:03

Peter Skouhus:

Jacob Rohde:
VC++6

nåååå så du er jo hard core nørd :-)

Big Smile Well, jeg har da rodet med MFC og ATL for laaaang tid siden. Sprang dog ATL Server over, hvilket også viste sig som en god ting Stick out tongue

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:39

Jacob Rohde:
MFC og ATL

MFC har kostet mig utrolig mange penge i 1997 - 1998...jeg forstår endnu ikke hvad MFC var godt for (udover at det var med til at afskaffe arbejdsløsheden blandt akademiske udvikler)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:47

Peter Skouhus:
jeg forstår endnu ikke hvad MFC var godt for (udover at det var med til at afskaffe arbejdsløsheden blandt akademiske udvikler)

Så skulle du prøve at lave Windows programmer uden MFC i VC++, det spare rigtigt meget besvær! Det var desværre en øvelse vi akademiske udviklere skulle igennem. Iøvrigt er det teoritiske grundlag for VC++, meget mindre, end f.eks. for ASP.Net MVC som langt største delen af dygtige udviklere idag skriver deres .Net webapps i. Tilgengæld er C++ noget svære tilgængeligt end C#, men det har ikke noget med akademia at gøre!

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:05

Lundsby:

Peter Skouhus:
jeg forstår endnu ikke hvad MFC var godt for (udover at det var med til at afskaffe arbejdsløsheden blandt akademiske udvikler)

Så skulle du prøve at lave Windows programmer uden MFC i VC++, det spare rigtigt meget besvær! Det var desværre en øvelse vi akademiske udviklere skulle igennem. Iøvrigt er det teoritiske grundlag for VC++, meget mindre, end f.eks. for ASP.Net MVC som langt største delen af dygtige udviklere idag skriver deres .Net webapps i. Tilgengæld er C++ noget svære tilgængeligt end C#, men det har ikke noget med akademia at gøre!

ahhh, kan det nu også passe at ligefrem "langt største delen" af dygtige udviklere skriver deres .NET webapps i MVC på nuværende tidspunkt her imens version 2.0 fortsat ikke er released endnu? Det lyder da meget optimistisk at så mange skulle være røget på vognen til aktuelle projekter allerede, især med .net 4.0 på vej som afhjælper mange af de ting som har gjort MVC nødvendigt?

Hvis der findes noget statistik der bekræfter det ville jeg da meget gerne se det, det er jo ret interessant om MVC ligefrem skulle have spist markedsdele så hurtigt og effektivt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:17

Lundsby:
ASP.Net MVC som langt største delen af dygtige udviklere idag skriver deres .Net webapps i

Ok... så jeg hører til et mindretal :) Bruger ikke MVC. Ønsker heller ikke at bruge det og kommer aldrig til det.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)