Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave en webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! I den senere tids søgen efter info om websider/shops, iværksætteri, og firmadrift generelt, er jeg gang på gang stødt på denne dejlige side. nu tænkte jeg således det var på tide at joine og blande mig lidt :-)

Jeg prøvet at undersøge webshop universet en del, men jo mere jeg læser jo flere løsninger kommer der. som jeg kan se findes der 1000 måder at programmere på, og 1000 programmer til at programmere i for at gøre det lettere, og igen 2000 hjemmesider der vil sælge/designe shops for mange forskellige priser.

det jeg kort og godt vil forhøre mig om i dette forum her, er hvad i har af idéer og forslag til min approach vedr. webshops.
det skal siges at jeg aner nada om emnet.

Min plan var at finde et program hvori jeg kunne designe en hjemmeside, ved hive egne billeder og designs ind i mere eller mindre på forhånd lavede templates.

oven i dette skal der i sidste ende laves en indkøbskurv+ haves et betalingssystem.

er alt dette noget man kun bør hoppe ud i hvis man er oprigtigt interesseret i webprogrammering som hobby, eller kan det betale sig at lære dette for blot at spare udgifter på længere sigt.

hvor lang tid ville det tage at lave en fuld funktionel webshop, når man ingen erfaring har?

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager flere år at blive en dugtig programmør, og det at opbygge en webshop selv med betalingssystem osv. gør ikke sagen lettere. Det absolut bedste som nybegynder er at købe en færdig løsning, som du stadig kan redigere i med design, men selve kodningen af funktionerne er allerede på plads. Du kan kigge på forskellige løsninger, som der kan være mange delte meninger om, hvilken er den bedste, men du kan som vi arbejder på nu, få en shop der er bygget i Magento eller andre open source løsninger som oscommerce.

Dandomain, Wannafind, Surftown er andre udbydere, hvor du for et mindre beløb om måneden, kan have din webshop i deres system og på deres server, samt flere andre. Disse firmaer har arbejdet med webshopløsninger i mange år, og du vil kunne købe løsninger fra ca. 3-400 kr. pr. måned og opad. 

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Det tager godt og vel 3 mdr og 14 dage. :)

Nej spøg til side. Det er komplet umuligt at svare på, da det handler om hvor meget flair du har for det, hvor meget tid du bruger på det mm. Der er mange faktorer på spil.

Men nu har du fundet ud af at der er en hulens masse programmer og hjemmesider der kan hjælpe dig, og så er det jo bare at vælge fra øverste hylde. Og heldigvis for det, da det ellers ville være skidt hvis der kun var 2-3 muligheder for at få sig en webshop. Big Smile

Men det gør det bestemt ikke nemmere for dig, så derfor skal du nok præcisere lidt hvad det er præcist du vil sælge på din webshop.
For hvad angår udbuddet af webshopløsninger, så er det en jungle som kan være svær at finde rundt i. Men der findes mange færdige løsninger der er lette at lære at kende. Også selv for en begynder.
Der er dog bare den hage ved at lave tingene selv, at du skal sætte dig ind i det, og lære at bygge sådan noget op. Og med den tid du bruger på det, kan det måske være at en Amino herinde kan give dig en pris på en løsning der passer perfekt til det du gerne vil have. Og så kan det være at den udgift måske viser sig at være billig, set i forhold til al den tid du skal bruge på at lave det selv.

For som du selv siger, så aner du nada om emnet. Og det gør det bestemt ikke nemt når du både vil designe siden selv, lave en indkøbsfunktion og have betalingssystem. For dit system skal vel også have varekategorier, mulighed for at vælge varianter af et produkt, kunne skrive lagerstatus på hvert enkelt produkt mm?
Så selvom det er simpelt at drive en webshop i dag, skal man nok passe på med at få det til at lyde lettere end det er. Der er alligevel en del at tage højde for.

Men holder du stædigt fast på at du vil bygge selv fra bunden så invester evt. i Artisteer til at lave design, køb en bog om Joomla og læs og lær, og hent så evt. VirtueMart som er et shopsystem til Joomla.
(Joomla er et hjemmesidesystem)

Disse programmer er noget af det nemmeste jeg lige kan komme i tanke om. Men der er alligevel langt fra at lære dem at kende, og så til at stå med en færdig websop.

God fornøjelse med det.

Vh

Dennis

 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En løsning kan være at downloade Prestashop. Prestashop er en nem lille open source løsning.
Jeg har selv installeret den en del gang på Wannafind Professionel - som desværre kører med safe mode on, men det har heldigvis ikke givet problemer. Ellers kan du vælge Danhost Web Business med safe mode off.

En mere professionel løsning kan være Magento - se demoshop.
Magento er et meget stort og mange vil nok også mene indviklet shop-system. Magento kan faktisk administrer flere shops på en gang.
En rigtig fin og billig løsning er at benytte sig af danske Magentohotel. De installere og sætter det hele op for dig og enda til en rigtig billig penge. Deres support er rigtig fin så dem kan jeg kun anbefale.

Jeg vil selv fortrække en Drupal + Übercart løsning da man her kan få en 100% søgemaskinevenlig webshop. Denne løsning kræver dog et rimeligt kendskab til Drupal.

Held og lykke med projektet.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tak til jer alle for jeres inputs!

sagen er den at jeg pt går hjemme på dagpenge, så jeg har al den tid jeg skal bruge på at lære det. og ingen deadline at nå det på. men hvis der virkelig er så meget arbejde i det kan det godt være jeg skal snakke lidt med nogle af de hjemmeside kyndige i mit netværk.

nu er det sådan at jeg har nogle små idéer til shops og sider, og da det er meget muligt at det ikke kun bliver én side der bliver oprettet stiger udgifterne ligepludseligt. og det var her det smarte i at kunne starte en super billig side op kom ind.

men jeg takker for jeres svar, og så må jeg jo prøve at overveje om det er noget jeg vil kaste mig ud i :-)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hvis du ikke er super interesseret i I.T. og programmering, så lad et firma eller en frelance programmør lave din webshop, alle dem jeg kender har de funktioner som du nævner indbygget, der er flere at vælge imellem.

Men disse er alle meget brugte og gratis, hvis man kan programmerer, OSCommerce, Presta, VirtualMart, Mangento samt flere andre!

Mit råd er simplet laver du dine sko selv om det kunne være billiger end at købe dem, spar tiden, send opgaven ud til dem det kan.

Hvis du har lyst til at selv lave designet og tillader at det bliver tilpasset så det sidder i en af de kendte systmer, så er opgaven lige til.

Vi kan løse opgaven til en pris så du sparer din tid, jeg arbejder med tre systemer, Presta, VirtualMart og OScommerce som er det der er mest annerkendt og stadigt holder!

Hilsen Michael

michael@outsource-it-to-thailand.dk

www.outsource-it-to-thailand.com

www.js-software.net

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu leverer vi webshops (baseret på systemet Magento), men jeg vil nok i første omgang anbefale dig at kende lidt mere til området. 

En god start kunne være Martin Thorborgs e-pusher, som fåes i en gratis light version (du kan så altid købe den fulde version hvis du synes den er god). Her står der alt du skal vide for at starte en webshop op :)

http://e-pusher.dk/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv og kik på mulighederne med prestashop.  Dette er en webshop løsning som har stort potientiale og som er gratis at skaffe. Det ser flot ud og kræver meget lidt knowhow at sætte sig ind i

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil et godt bud være at kigge på Shopify. Det kan være en mulighed - specielt hvis du går efter internationale kunder.

www.shopify.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)