Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsmail, Ja tak

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et hurtigt spørgsmål

Vi er ved at teste om vi med fordel, kan have checkboksen forud fyldt med et ”JA TAK” til Nyhedsmail når kunden ligger en ordre.

Er der noget vi skal være opmærksomme på? Skal det nævnes i handelsbetingelserne eller lign? eller andre erfaringer med denne fremgangs måde? 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:44

Martin René Mortensen:

Hej

Lige et hurtigt spørgsmål

Vi er ved at teste om vi med fordel, kan have checkboksen forud fyldt med et ”JA TAK” til Nyhedsmail når kunden ligger en ordre.

Er der noget vi skal være opmærksomme på? Skal det nævnes i handelsbetingelserne eller lign? eller andre erfaringer med denne fremgangs måde? 

Ja du skal være opmærksom på at det er ulovligt :) jeg mener bestemt ikke man må "snyde" kunden til at modtage nyhedsbrev. Kunden skal selv have lov til at krydse JA TAK.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:51

Hej

Såvidt jeg har forstået det, har du lov til at kontakte kunder der har købt i din butik med lignende tilbud. På den vis vil det ikke gøre nogen forskel.

Men ville være fint hvis en kunne bekræfte dette ?.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:56

Hej Martin,

Et hurtigt svar da jeg lige skal nå noget andet :-) :

----

Må jeg bruge en e-mail-adresse, som en kunde opgav i forbindelse med et køb?

Muligvis. Lovgivningen giver mulighed for to typer samtykke afgivet i forbindelse med f.eks. et køb. Ved kundens opgivelse af e-mail-adressen kan du have en checkbox med teksten "Ja tak, jeg ønsker at modtage nyhedsbreve fra <butik>". Det er tilladt at lade denne checkbox være markeret på forhånd, men så må du kun sende tilbud, der ligger indenfor samme genre som den købte vare. Skal brugeren aktivt markere checkboxen for at tilmelde sig dit nyhedsbrev, må du sende alle typer markedsføring, da dette dermed fungerer som et normalt samtykke. 
Har brugeren, i forbindelse med opgivelse af e-mail-adressen, ikke haft mulighed for at frabede sig at modtage nyhedsbreve og tilbud fra dig, må du ikke sende nogen!

---

http://www.ebrev.info/blog/maa-jeg-bruge-denne-e-mail-adresse/

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:48

Bautik:
Ja du skal være opmærksom på at det er ulovligt :) jeg mener bestemt ikke man må "snyde" kunden til at modtage nyhedsbrev. Kunden skal selv have lov til at krydse JA TAK.

Vi har ikke tænkt os at snyde, forstået på den måde det er ikke umuligt at ligge en ordre uden at fjerne fluebenet.

Og jeg er helt klar over det er et lidt ømt emne, personligt hælder jeg til man ikke har sat fluebenet for kunden.

Men er der økonomisk gevinst i denne fremgangsmåde og det reelt ikke er i strid med lovgivningen eller lign. så ville man da være en "dum" købmand hvis ikke man så potentialet i at ændre holdning.

Hvis det i følge dit udsagn er ulovligt og her tænker jeg ikke kun på retningslinjerne for at kunne få E-mærket, så er der da en del større butikker som har et problem den dag hvor der bliver gjort noget ved problematikken.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:52

Sidst jeg undersøgte dette var svaret, at kunden selv aktivt skal tilvælge nyhedsbrev

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:55

Oscar Eg Gensmann:
Muligvis. Lovgivningen giver mulighed for to typer samtykke afgivet i forbindelse med f.eks. et køb. Ved kundens opgivelse af e-mail-adressen kan du have en checkbox med teksten "Ja tak, jeg ønsker at modtage nyhedsbreve fra <butik>". Det er tilladt at lade denne checkbox være markeret på forhånd, men så må du kun sende tilbud, der ligger indenfor samme genre som den købte vare. Skal brugeren aktivt markere checkboxen for at tilmelde sig dit nyhedsbrev, må du sende alle typer markedsføring, da dette dermed fungerer som et normalt samtykke. 
Har brugeren, i forbindelse med opgivelse af e-mail-adressen, ikke haft mulighed for at frabede sig at modtage nyhedsbreve og tilbud fra dig, må du ikke sende nogen!

Tak for link.

Samme genre det er lidt udefineret (kan tolkes) menes der f.eks. i vores tilfælde vi ikke må annoncere for Radio TV, men gerne husholdning eller er det helt firkantet så hvis har kunden købt en støvsugerpose, så er det kun støvsugerposer vi må kommunikere omkring via mailen?

Fra Hobro
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:42

Kan se i tråden at der er lidt begrebsforvirring mht. hvad man må og ikke må. Jeg arbejder til dagligt med nyhedsbreve og dialogmarkedsføring. Følgende er gældende:

Ja, man må godt have forudfyldt feltet "ja tak til nyhedsbrev" for kunden. Medmindre man er e-mærket, her må man ikke, men det skyldes e-mærkets skrappere krav og har ikke noget med generel lovgivning at gøre.

Har kunden sagt ja tak til nyhedsbrev, må man sende nyheder om alle produkter man sælger. Man kan evt. definere "nyhedsbrev" lidt klarere overfor kunden ifm. tilmelding, så han ved at det er alle nyheder fra jeres virksomhed, hvis ikke han har mulighed for at tilmelde sig segmenterede emner.

Det der er vigtigt iht. lovgivningen er, at kunden let og uden omkostninger til enhver tid kan afmelde sig nyhedsbrev igen.

Det der nævnes med at man kun må sende tilbud på lignende produkter er der hvor kunden har opgivet sin mailadresse ifm. et køb, før I havde checkbox på hjemmesiden. Her må man gerne sende lignende tilbud til kunder der har købt produkter i denne produktkategori. Igen skal de dog kunne frabede sig lignende nyhedsbreve fremover uden omkostninger. Hvad der betegnes som "lignende produkter" er altid en vurderingssag. Man skal dog altid holde sig for øje at det kan være MEGET dyrt at blive dømt for spammails, så hellere være på den sikre side er mit råd.

Håber det var til hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)