Hej alle Jeg vil gerne betale folk for at generere leads til mig, og jeg vil helst give dem x% af overskuddet i forbindelse med et salg.
Fordelen for mig er naturligvis at de fungerere som døråbner, og min force ligger i mødet hvor jeg kan sidde ansigt til ansigt med personen.
Nu hørte jeg så om de retsager der er på vej i forbindelse med salg til Irak.
Her skete et salg, hvorefter nogle penge blev udbetalt til en person for at have "formidlet" salget. I dette tilfælde sigter de dem for bestikkelse.
Men er mit setup anderledes end deres ? Er det ikke fuldt lovligt at betale én x% for at formidle et salg uden problemer ?
På forhånd tak
- René R. Nygaard
|
Må man betale % for leads....
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
Har da før modtaget provision ved at sætte en kunde i forbindelse med en internet leverandør jeg kender ret godt. Der bliver der typisk afregnet i % af den omsætning salget skaber. |
Provision er det rigtige ord! Jeg blev bare lidt urolig da jeg hørte om grundfos og Irak. Det var også et salg, og derefter betaling af "provision" til en bestemt person dernede. Det blev stemplet som bestikkelse - så hvordan kan man se forskellen ?
Tak for svarene...
- René R. Nygaard
|
Hvis du vil læse om korruption:
http://www.transparency.dk/om_korruption/definition.php Når du giver én part penge for, at skaffe en kunde, er det vel ikke anderledes end at have en sælger tilknyttet virksomheden. Problemet er vel hvis du f.eks betaler indkøbschefen i et firma 2.000 kr., for at han køber dit produkt til firmaet, så er det bestikkelse. |
Der er intet i vejen med at arbejde med provision, det er betaling på samme måde som alle mulige andre betalingsformer, og begrebet har ikke tilknytning til bestikkelse i højere grad end så meget andet. |
no problemo - det er jo hvad der driver majoriteten af online markedsføring. Affiliate/performance markedsføring osv.
De kan hjælpe dig med at opbygge dit performance setup.
:)
d. |
www.onapp.com
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)