Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man betale % for leads....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil gerne betale folk for at generere leads til mig, og jeg vil helst give dem x% af overskuddet i forbindelse med et salg.
Fordelen for mig er naturligvis at de fungerere som døråbner, og min force ligger i mødet hvor jeg kan sidde ansigt til ansigt med personen.

Nu hørte jeg så om de retsager der er på vej i forbindelse med salg til Irak.
Her skete et salg, hvorefter nogle penge blev udbetalt til en person for at have "formidlet" salget. I dette tilfælde sigter de dem for bestikkelse.
Men er mit setup anderledes end deres ? Er det ikke fuldt lovligt at betale én x% for at formidle et salg uden problemer ?

På forhånd tak
 - René R. Nygaard

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:12
Det er der ingen problemer i. Der er jo ikke tale om "penge under bordet", men ganske reel betaling for en tjenesteydelse.
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 00:13
Med andre ord kaldes det vel provision?

Har da før modtaget provision ved at sætte en kunde i forbindelse med en internet leverandør jeg kender ret godt. Der bliver der typisk afregnet i % af den omsætning salget skaber.

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 07:48

Provision er det rigtige ord!

Jeg blev bare lidt urolig da jeg hørte om grundfos og Irak. Det var også et salg, og derefter betaling af "provision" til en bestemt person dernede. Det blev stemplet som bestikkelse - så hvordan kan man se forskellen ?

Tak for svarene...
 - René R. Nygaard
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27

Når du giver én part penge for, at skaffe en kunde, er det vel ikke anderledes end at have en sælger tilknyttet virksomheden. Problemet er vel hvis du f.eks betaler indkøbschefen i et firma 2.000 kr., for at han køber dit produkt til firmaet, så er det bestikkelse.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:48
Jeg tror at du blander sammen på begreberne på grund af afregningsformen. I Irak-sagen bestod det ulovlige jo ikke i at der blev givet en provision til en beslutningstager, men I at han i det hele taget blev betalt. Havde han fået et engangsbeløb uafhængigt af ordrebeløbet var det ikke blevet lovligt af den grund.

Der er intet i vejen med at arbejde med provision, det er betaling på samme måde som alle mulige andre betalingsformer, og begrebet har ikke tilknytning til bestikkelse i højere grad end så meget andet.
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 12:56

www.onapp.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)