Hejsa! Håber der er nogle med lidt erfaring, der kan/vil hjælpe mig.
Sagen er den at vi (i familien) sidste år startede et mindre firma med testiltryk og andre små-opgaver. Min søn er Juridisk ejer af firmaet, men er studerende, og arbejde ikke så meget i firmaet for tiden. Planen er at begge mine sønner over tid skal lede firmaet, og forhåbenligt kunne leve heraf (om en to til tre år). Hvis de fortsat lyster det til den tid. Deres gamle far (mig) går til hånde og hjælper især til i opstartsfasen (nu), men da jeg har modtaget overførsels-indkomst, så forlanger kommunen nu at jeg ansættes i firmaet på halv tid, og dermed kun modtager suplerende støtte i en periode på 3 måneder, hvorefter jeg ansættes på fuld tid i firmaet, eller ophører helt. Dette medvirker selvfølgelig at firmaet skal registreres som arbejdsgiver, og at jeg skal have løn på helt reel vis med A-skat og hele svineriet (da kommunen SKAL have en kopi af lønsedler for at udbetale suplerende støtte, hvor min indtægt i firmaet modregnes). Derfor melder følgende spørgsmål sig, da vi er novicer på området: * Hvor og hvordan tilmelder vi firmaet som arbejdsgiver? * Hvor og hvordan opretter vi ansatte til oplysninger hos Skat ? * Hvad er den absolutte mindsteløn for kontor, butik, mindre produktion osv ? * Hvad skal vi ellers være opmærksomme på? * Hvor er den billigste lønhjælp/lønsedler mv ?
Firmaet er allerede momsregistreret og har et CVR-nummer
Håber der er nogen der gider hjælpe hermed. På forhånd tak.
|
Hej der,
Ved ikke helt, hvordan du lige poppede op på skærmen. MEN, hvis du ikke allerede (indlægget er jo nogle måneder gammel) så vil jeg gerne hjælpe dig.
Jeg er til daglig regnskabschef i et rejsebureau, så jeg kender da lidt til dette område. Du kontakter mig bare: