I min dandomain shop er det, for kunden, muligt at vælge, om de ønsker at se prisen med eller uden moms. Nu har jeg hørt, at dette skulle medføre dublicate content, da der er to url'er til samme side (siden uden moms får tilføjet "?RefreshShowBasket=0&togglevat=1"). Har jeg så dublicate content på alle mine varer? Jeg har skrevet til dandomain, som afviser at der skulle være et problem - hvilket jeg egentlig tror, de har ret i, men jeg vil gerne have det bekræftet af nogle af jer dygtige aminoer. Skulle svaret fra jer være at det faktisk er et problem, er der så en der kan fortælle hvordan pokker jeg slår valgmuligheden fra. venlig hilsen |
Desværre kan du ikke regne med de svar, du får fra DanDomain vedr. SEO relateret stof. Og de tager fejl - for det er et DC problem, du har. Det er en skam, de svarer sådan - men det er der ikke noget at gøre ved.
Løsningen er heldigvis nem (og grundigt beskrevet i SEO-TUNING): Styr det via robots.txt, så søgemaskiner ikke indekserer noget med "togglevat" i.
Eller styr det med Google Webmaster Tools - der kan du også bede Google (og kun Google) om at undlade at indeksere URL'er med givne parametre i.