Jeg er ved at starte virksomhed, og ja - selvfølgelig er jeg ved at fordybe mig godt i SEO efter at have gået igang med at lave hjemmesiden. Dog er jeg lidt på bar bund ang. hvilke søgeord jeg rent faktisk bør optimere efter
Derfor kunne jeg godt tænke mig jeres hjælp
Det du skal gøre er bare at åbne linket og gøre som anvist (skrive hvad
du ville søge efter, på f.eks. google.dk hvis din computer ikke virker som den skal
og du vil have den ordnet)
Du må MEGET gerne udfylde den flere gange hvis du ville forsøge at
søge på andre ord/sætninger
Her kan du finde varianter og statestik over hvor mange der søger på de enkelt ord. Du får tilmed forslag til varianter af søgeord. Du kan ligeledes finde gode sætninger, du kan optimere med - og dermed også få nogle nemme hits på søgeord som dine konkurrenter måske ikke er så skarpe på.
Grunden til jeg egentlig har undgået lidt at skrive specifikt hvad jeg arbejder med var for ikke at putte ord i munden af folk.
Som Greenen siger så er det pc reperation (it-support osv) jeg beskæftiger mig med, men kunne godt tænke mig at se hvad folk egentlig har en tendens til at søge efter, netop fordi jeg nok selv vil begynde at anvende og optimere efter en omgang fagord. Men dem som søger på fagordene er oftest også dem som ikke har brug for min service ;)
Greenen.dk:
Hej Johannes,
Går ud fra at det er noget med PC reperation og den slags du laver i
din virksomhed (?)
Hvorfor ikke finde nogle af de firmaer du må forvente at konkurrere
imod, og se hvilke søgeord de anvender. Det er jo en start.
Her kan du finde varianter og statestik over hvor mange der søger på
de enkelt ord. Du får tilmed forslag til varianter af søgeord. Du kan
ligeledes finde gode sætninger, du kan optimere med - og dermed også få
nogle nemme hits på søgeord som dine konkurrenter måske ikke er så
skarpe på.
Lige netop.
Det lyder som en god idé - hvordan ser jeg hvilke søgeord de benytter, er det bare ved at læse deres hjemmeside og så derudfra se hvad de lægger fokus på (evt. læse deres meta-info?) - eller er der en nemmere måde at gøre det på?
Jeg har siddet og leget lidt rundt med adwords keyword tool, det er også ganske godt og giver mig da nogle nye idér :)
For at se de andres søgeord skal du først klikke ind på deres side, derefter skal du sige "Kilde" - den funktionsknap ligger under menuen "vis" hvis du anvender Internet Explorer. Derefter kommer der ny side frem med koder, og kodeordene kan du så se under "meta name="keywords....." (ligesom nedenstående billede)
Og ja, Google søgeordsvæktøj er en uundværlige sparringspartner. Man bliver overrasket over hvad der rent faktisk bliver søgt på, i forhold til hvad man lige tror