Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan Site med flere sprog fungerer på samme domain, eller skal man lave "lokale" domains ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
jeg går og fifler med at lave et par extra sproglag på mit site.
CMS systemet er lavet så den selv vælger det sprog som passer til brugerens opsætning.

spørgsmålet er bare virker det også over for søgmaskiner ? eller skal man lave lokal domainer der passer til hver sprog?

domainet er et .com domaine ved ikke om det gør en forskæld ? og er idag indexeret på dansk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:51

Det er så godt som umuligt, at lave automatiseret sprogvalg på en måde, der ikke giver alvorlig risiko for seriøse problemer i søgemaskinerne.

Jeg har haft med den slags sager at gøre i mange år for både danske og Amerikanske virksomheder :)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:13

Hej mikkel
tak for svaret, hvis jeg forstår dig korrekt. skal jeg lave "lokale" domains for hvert sprog
og lade dem kører på samme server.

eller vil dette også være fraligt ?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:40

Er der nogen der ved hvor man kan finde information om dette problem og måske lidt info / råd hvordan bedst at håndterer dette ?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 20:40

Hej Jacob,

Jeg tror at Mikkel's kommentar er angående at du skriver at dit CMS er bygget til selv at kunne vælge brugerens sprog (eller sådan forstår jeg i hvert fald det du skrev).

Angående om det er et problem at havde flere forskellige sprog på et .com domæne, det tror jeg derimod ikke er et problem, så længe der er forskellige urls til siderne.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:48

det er der ikke som der er i dag. men hvis jeg tester med at have lokale indstillinger som om jeg kommer fra england

får jeg engelsk sprog. så min tanke var et købe lokale domainer
og lave seperate sitespå min webserver men lade dem kører samme indhold.
så skulle den selv trække det engelseke sprog når folk fra UK hopper ind på siden via .co.uk domainet og derved har den vel også sit eget url..

Problemet opstå vel hvis man vil ha samme domaine til at have SEO værdi på flere sprog ?
(eller har jeg misforstået ? )

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:06

Faldt over denne
http://answers.oreilly.com/topic/543-seo-best-practices-for-multilanguagecountry-targeting/

gav lidt mening. kan saktens se problemstillingen som søge maskinerne har. men daaam dette er bøvlet.

for mit vedkommende betyder det at jeg skal ha flerer websites hostet i de respektive lande og ha dem til at hente kontens fra min centra webserver for at undgå at skulle veligeholde flere sites, men blodt vedligeholde sproget og indhold centralt.

dette må næsten være et område som konstant ændre sig. da det ikke er unormalt at domaine har flere sprog...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:09

Jacob Ipsen:
Hej mikkel
tak for svaret, hvis jeg forstår dig korrekt. skal jeg lave "lokale" domains for hvert sprog
og lade dem kører på samme server.

eller vil dette også være fraligt ?

Nej du kan sagtens køre flere sprog på samme domæne - typisk opdelt i kataloger. Det der er problemet er, hvis du automatisk sender brugerne hen til forskellige versioner af det indhold de beder om baseret på f.eks. deres sprogindstillinger.

Problemet er det samme, hvis du automatisk sender brugerne hen til forskellige domæner.

Det er lidt for omfattende at gå i detaljer med de mange problemer det skaber, men tro mig - jeg har været igennem 1 million forskellige kreative forslag til en løsning på det de sidste 8-10 år og INGEN af dem virker :)

Det bedste du kan gøre er, at FORESLÅ brugere en anden side, hvis du mener der f.eks. er en sprogversion der passer dem bedre.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:25

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:08

Mikkel deMib Svendsen:
Det bedste du kan gøre er, at FORESLÅ brugere en anden side, hvis du mener der f.eks. er en sprogversion der passer dem bedre.

Hej Mikkel
så du forslår at jeg altid loader sitet med default Sprog og slår det her "jeg kan selv finde ud af det" fra. og lader brugeren selv vælge deres sprog.

og dette bør så virke bedere... jeg er med på at det er en stører udfordring, vare bare ude efter at forstå problem stillingen, men jeg tror jeg er ved at være der ;)

Tak !!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)