Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms registrering eller ej!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er et spørgsmål jeg har gået og tænkt lidt over.

Jeg vil gerne som så mange andre starte en webbutik.

Jeg er nok af den lidt mere grundige type der undersøger tingene inden jeg går i gang. Derfor har jeg brugt nogle penge på bøger og kurser, for at sætte mig lidt ind i tingene.

Jeg har også brug for at få nogle kurser omkring regnskab osv.

Spørgsmålet er, vil det være en god ide at blive registreret som enkeltmandsvirksomhed nu, og dermed få mulighed for at modregne alle disse "udgifter" i regnskabet.

Da forretningen ikke er kommet igang endnu, vil den selvfølgelig køre med underskud et stykke tid inden der begynder at komme indtægter, og derfor er der jo også et stykke vej op til de 50.000,- kr. i omsætning.

Set i det lys skal det bare være en frivillig registrering.

Er der andre fordele ved at være registreret virksomhed ?

Håber I kan hjælpe mig.

Fritz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

Ja...fradrag både skattemæssigt og momsmæssigt!

Sælger du b2b eller b2c?

Peter

Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 16:05

Det bliver salg til private med varer fra EU som drobship.

Tak for svaret

Fritz

Fra Foulum v. Viborg
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:27

Hej. Der er også fordele. Flere forretninger handler kun med momsregistrerede f.eks. Metro.

Mange firmaer giver også rabatter på et helt andet niveau, når det er til erhverv. Kører du i en bil på guleplader vil du således kunne slippe for en del af misundelses afgiften. Du har som nævnt mulighed for at få den negative moms tilbage, men dette kun i en begrænset periode. Hvis du ikke kommer til at tjene penge og dermed betale positiv moms, kan du risikere at få lov at tilbage betale negativ moms.

Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 17:38

Hvad kan anbefales ?

1. Starte ud uden momsregistrering, og så selv æde udgifterne og så de om man kommer over de magiske 50.000 kr.
  2.  Eller blive momsregistreret med fare for at ikke komme til at tjene penge. Det betyder noget for moms, men det betyder også nogle regnskabskrav osv.

Er der nogen der har været igennem disse overvejelser der kan hjælpe mig med at få taget den rigtige beslutning.

Fritz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Det må du regne lidt på!

På den ene side, hvis du har store opstartsomkostninger, kan du få momsen refunderet.

På den anden side, hvis du sælger b2c kan du sælge uden at pålægge moms op til de 50 tkr.

Der skal nok konkrete tal på bordet, for at kunne råde dig.

/peter

Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 08:00

Hej igen

Tak for svarene.

Jeg må vist i tænkeboks igen og opstille lidt fordele og ulemper over for hinanden.

Beslutningen skal jo tages så jeg kan komme videre.

Mvh

Fritz

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)