Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RÅD TIL ONLINE MAGASIN?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har startet en ny virksomhed, der fokuserer på salg af udstyr til ekstrem-, adventure- og ultraløbere. På det website, som jeg er ved at få udviklet vil jeg tilbyde coaching, træningsprogrammer, blog og fremfor alt en webshop, hvor man kan købe special-udstyr til flerdages løb i ekstreme områder som jungle, bjerge, ørken m.v.

Jeg er i sammenhæng med hovedforretningen ved at opstarte et nyt online magasin vha. platformen www.pressmart.com. Magasinet vil komme på dansk og engelsk, 6 magasiner per år i to udgaver (30-35 sider som start - vil udvides senere), og vil indeholde løbsbeskrivelser, test af udstyr, fantastiske fotos fra ekstreme løb samt Rich Media indsættelser som video, flash m.m. Min tanke er, at markedsføre/sælge magasinet via et selvstændigt website, hvor man kan købe abonnement for 3, 6 og 12 måneder. Magasinet vil endvidere bliver promoveret via min hovedforretning, løbeklubber, via sociale medier samt løbenetværk og forums.

Selve driften af magasinet er som følger:

- drift af magasin platform 1500 kr per magasin

- billeder fra adventurefotografer m.v. 3000 kr per magasin

- honorar til artikler 1000 kr. per magasin

- opsætning af magasin i professionelt layout/udtryk 15000-20000 kr per magasin

Driften vil kræve annonce-finansiering på ca. 7 helsides annoncer (annonce priser vil være 3000 kr. for en helsides annonce og 1500 kr for en halv side annonce) udover selve indtægten på abonnementer.

Jeg søger gode råd til, hvordan jeg kan skaffe annoncører, sponsorer eller investorer til magasinet?

Situation er, at da magasinet er i en opstartsfase har jeg hverken en læserskare eller trafik til websitet og dette medfører, at det er svært at skaffe annoncører til magasinet, da de gerne vil vide, hvor meget trafik magasinets website genererer samt hvor mange læsere det får.

Derfor håber jeg meget på gode råd eller henvisninger til nogle i Jeres netværk, der kunne være interesserede i at investere i magasinet, annoncere eller anden hjælp.

Jeg ser frem til mange seriøse henvendelser.

Jeg kan kontaktes på ultraruncom@gmail.com (midlertidig e-mail)

God weekend.

Med venlig hilsen

Christian

Fra Mols
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:54

Hej Christian,

Spændende projekt! Jeg jobber med hjemmesider, når jeg ikke er iværksætter :-).

Det vigtigste for en annocør er kontaktprisen - hvad koster det at komme i kontakt med ét menneske? Jeg mener at kontaktprisen på google er 50 øre...markedets billigste, tror jeg!

Da du ikke kender dit besøgstal, så vil jeg foreslå, at du sætter en kontaktpris og en maks.-pris for en annonce. kontaktprisen kan være pr. person, pr. 100 personer eller? i en given periode. Når prisen er sat, så kan du sætte ALT ind på at skaffe rigtig mange besøg i den periode!

Da din hjemmeside dækker en niche, som ikke mange kender til, så ville jeg også gøre en del ud af at sætte flere ord på målgruppen. På den måde kan du fortælle annoncøreren mere om, hvem de kommer i kontakt med.

Ja, det var altså bare et par småråd til dig, som jeg håber, at du kan bruge til noget!

Kari

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 15:16

Jeg forstår ikke rigtig det med at udgive et magasin, i en avanceret PDF viewer. Jeg kan ikke rigtig lige mindes om nogen som har stor succes med det.

De fleste magasiner som findes på print, udgiver deres artikler på nettet, som almindelig hjemmeside. Ekstrabladet kunne havde udgivet som PDF, men udgiver deres artikler i et CMS.

Man kan da stadig lave et system så man skal betale for at læse artiklerne, men jeg ville mene det er meget mere flektibelt at lave det hele i et CMS. 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 15:20

Mange gør det at de har deres CMS system, og så en gang om ugen lancerer de et PDF-magasin.

Det er også en måde at gøre det på...

Juusu here and Juusu there..

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:25

Mit råd er at droppe den fremviser der ... det eneste den tilføjer er unødigt bling-bling og det gennemskuer dine kunder ... de er (måske) interesseret i indholdet, så skaf indholdet og sæt det op på din hjemmeside som alle andre online-magasiner, tilføj nogle tradedoubler (el. lign) reklamer, lidt Google reklamer og brug det indtil du har nok besøgende til at de professionelle reklame brokere vil tale med dig :)

Fra København
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 17:08

Tak for alle jeres svar.

Jeg mener nu selv, at der er en fremtid for online magasiner, det vidner de faldne læsertal på print magasiner også om.

I forhold til at lægge artikler, tekst og billeder direkte på hjemmesiden, så kan man med det online magasin give læseren en helheds-oplevelse, hvor læseren sandsynligvis vil læse mere end ved artikler, der bare er lagt på en hjemmeside. Ligeledes vil denne samlede "pakke" kunne akkompagneres af lækre videoklip, audio og interaktive indslag. En læser på en hjemmeside, er mere flakkende og springer rundt i de artikler, der måtte være. I magasinet, mener jeg, at læseren fastholdes bedre.

Men tak for jeres input - jeg håber på mange flere.

God søndag.

Vh

Christian

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:40

Hej Christian,

jeg synes det lyder som et spændende projekt og personligt læser jeg gerne pdf-magasiner på nettet - de er også i vækst. Jeg kan godt lide det hele er samlet i et magasin så jeg får det, i dit tilfælde, bi-månedelige overblik - helt fint. Desværre må jeg sige at du kommer til at kæmpe hårdt for annoncørerne, det kan du ligeså godt regne med fra starten. Jeg har været med til at starte 2 trykte magasiner op og selvom de var trykte og man kunne vise oplag så tager det lang tid for annoncører at acceptere dig som et "anerkendt" medie. De vil gerne se at modtagerne/læserne er der og vil også gerne have ægte checkede læsertal via gallup fx. Ind til det kommer så vil priserne på annoncer være i bund. På de magasiner jeg var medstifter af havde vi egne ansatte til at klare annoncesalget - men det kan man evt. outsource, jeg talte i sin tid med Nordjysk Marketing herinde om det, og mon ikke der er andre Aminoer der kunne være interesserede. "Krisen" vi har for tiden hjælper jo dog ikke lige på at få penge ud af annoncører.

god vind
jesper

Fra København
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 18:25

Hej Jesper,

Tak for at du deler dine tanker og input.

Jeg skal måske sige, at lige meget hvad, så vil jeg have magasinet til, at blive til noget. Du har meget ret i det mht. annoncører. Flere vil gerne se meget detaljerede data på, hvor mange læsere, der er samt antal hits på magasinets hjemmeside, og det er af gode grunde sparsomt i en opstart. Det er dog forståeligt at man som annoncør gerne vil vide, hvad man kaster sig ud i. Det er et kæmpe dilemma.

Jeg synes tanken om at outsource annoncesalget er en rigtig god idé. Jeg tænkte, at en mulighed er at gøre det provisionsbaseret. Sælgeren får 20 % af annonceprisen for hver annonce solgt eller et setup alá det.

Tanken er også at have et magasin, der ikke udelukkende baserer sig på annoncer, da det kan virke kedeligt, men samtidigt er det en nødvendighed for at dække driftsomkostningerne. Jeg forventer 5-7 annoncer i magasinet.

Tak for dine inputs om Nordjysk Marketing - jeg håber også, at der er nogle der herinde kunne have interesse i sådan et projekt.

God aften.

Vh

Christian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)