Hej, Jeg har startet en ny virksomhed, der fokuserer på salg af udstyr til ekstrem-, adventure- og ultraløbere. På det website, som jeg er ved at få udviklet vil jeg tilbyde coaching, træningsprogrammer, blog og fremfor alt en webshop, hvor man kan købe special-udstyr til flerdages løb i ekstreme områder som jungle, bjerge, ørken m.v. Jeg er i sammenhæng med hovedforretningen ved at opstarte et nyt online magasin vha. platformen www.pressmart.com. Magasinet vil komme på dansk og engelsk, 6 magasiner per år i to udgaver (30-35 sider som start - vil udvides senere), og vil indeholde løbsbeskrivelser, test af udstyr, fantastiske fotos fra ekstreme løb samt Rich Media indsættelser som video, flash m.m. Min tanke er, at markedsføre/sælge magasinet via et selvstændigt website, hvor man kan købe abonnement for 3, 6 og 12 måneder. Magasinet vil endvidere bliver promoveret via min hovedforretning, løbeklubber, via sociale medier samt løbenetværk og forums. Selve driften af magasinet er som følger: - drift af magasin platform 1500 kr per magasin - billeder fra adventurefotografer m.v. 3000 kr per magasin - honorar til artikler 1000 kr. per magasin - opsætning af magasin i professionelt layout/udtryk 15000-20000 kr per magasin Driften vil kræve annonce-finansiering på ca. 7 helsides annoncer (annonce priser vil være 3000 kr. for en helsides annonce og 1500 kr for en halv side annonce) udover selve indtægten på abonnementer. Jeg søger gode råd til, hvordan jeg kan skaffe annoncører, sponsorer eller investorer til magasinet? Situation er, at da magasinet er i en opstartsfase har jeg hverken en læserskare eller trafik til websitet og dette medfører, at det er svært at skaffe annoncører til magasinet, da de gerne vil vide, hvor meget trafik magasinets website genererer samt hvor mange læsere det får. Derfor håber jeg meget på gode råd eller henvisninger til nogle i Jeres netværk, der kunne være interesserede i at investere i magasinet, annoncere eller anden hjælp. Jeg ser frem til mange seriøse henvendelser. Jeg kan kontaktes på ultraruncom@gmail.com (midlertidig e-mail) God weekend. Med venlig hilsen Christian |
Hej Christian,
Spændende projekt! Jeg jobber med hjemmesider, når jeg ikke er iværksætter :-).
Det vigtigste for en annocør er kontaktprisen - hvad koster det at komme i kontakt med ét menneske? Jeg mener at kontaktprisen på google er 50 øre...markedets billigste, tror jeg!
Da du ikke kender dit besøgstal, så vil jeg foreslå, at du sætter en kontaktpris og en maks.-pris for en annonce. kontaktprisen kan være pr. person, pr. 100 personer eller? i en given periode. Når prisen er sat, så kan du sætte ALT ind på at skaffe rigtig mange besøg i den periode!
Da din hjemmeside dækker en niche, som ikke mange kender til, så ville jeg også gøre en del ud af at sætte flere ord på målgruppen. På den måde kan du fortælle annoncøreren mere om, hvem de kommer i kontakt med.
Ja, det var altså bare et par småråd til dig, som jeg håber, at du kan bruge til noget!
Kari