Hej Aminoer, Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan forvente at blive beskattet ved salg af virksomhed/koncept. Er der forskel på om jeg sælger virksomheden eller hvis jeg sælger alle aktiver og rettigheder ud af virksomheden, altså enten får indtægten privat eller i firmaet? Er der en god måde at sælge på som gør at jeg for så meget ud af det som muligt? Jeg regner med at bruge pengene på køb af bil, kan dette gøres på en lovlig/smart måde? Salgsprisen ligger på ca. 75.000 - 100.000 kr. Håber I kan hjælpe mig. Mvh. Anders |
xenodk:Hej Aminoer,
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan forvente at blive beskattet ved salg af virksomhed/koncept. Er der forskel på om jeg sælger virksomheden eller hvis jeg sælger alle aktiver og rettigheder ud af virksomheden, altså enten får indtægten privat eller i firmaet?
Er der en god måde at sælge på som gør at jeg for så meget ud af det som muligt? Jeg regner med at bruge pengene på køb af bil, kan dette gøres på en lovlig/smart måde? Salgsprisen ligger på ca. 75.000 - 100.000 kr.
Håber I kan hjælpe mig.
Mvh.
Anders
Hej
Det afhænger meget af hvilke aktiver du sælger, og hvorvidt du fortsætter med virksomhed efterfølgende. Herudover er det ikke uvæsentlig, hvorvidt du er beskattet under Virksomhedsskatteordningen.
Hilsen