Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo/Tekst print på mine nye kaffeposer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg startede min virksomhed i september 2009 med at importere og sælge verdens bedste kaffe fra Uganda.
Hjemmesiden og brochurerne er næsten færdig og jeg har selv designet min egen kaffepose, lavet af træskorpen og den er bundet med bananpalme tråde. Ja, den er lidt svær at forklare, men holder den hemmelig lidt endnu. :)

Det som holder mig tilbage er selve printet af eget logo/tekst på posen. Materialet er "stof-agtitg" og jeg har prøvet at bestille en gummi udskæring til stemplet som jeg kan dyppe i noget blæk, men resultatet var ikke tilfredsstillende.

Nu går jeg og tænker CNC maskiner som skærer i alluminium, hvor efter jeg kan spraye på selve posen igennem udskæringen?

ps! Det er hele bønner i sækken og min pose går ovenpå den orginale/blanke pose med ventil på, så der skal ikke sprayes direkte på posen som indeholder kaffen. Bare så de skeptiske ikke kommer med kommentarer at det er farlig etc.

Nogen som har noget erfaring med dette og som gider dele den med mig?
På forhånd mange mange tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49

Hej

Nu ved jeg ikke hvad det er for noget "blæk" du har dybbet det gummi stempel i.

Men du kunne prøve, med noget rigtigt tampontryk farve. De er meget dækkende, og bliver stående, hvis man ikke lige fortynder dem for meget. Selvom jeg ikke tror at det vil give et ordentligt resultat.

Men ellers er det svært at sige om man kan silketrykke det, da det typisk er den løsning man vælger til sådan noget. Men som du selv skriver så er problemet, at der er kaffe i, og uanset hvad man vælger, så vil de farver kunne trænge igennem.

Altså hvis ikke man sprayer, med en skabelon. Som er det billigste.

Personligt, ville jeg forslå at man tager kaffen ud, under tryk arbejdet, da kaffen hurtigt vil tage smag af de trykfarver og maling.

/Kenneth

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:27

Hej Victor

Der er mange projekter med kaffe fra Uganda og Rwanda i tiden - hvilket skyldes en massiv markedsføringsinstats fra de to landes regeringer og det er forståeligt når man tænker på at der ikke er så mange andre produkter disse lande kan byde ind med i en større målestok.

Hvis du handler direkte med en framer/cooporativ eller en mølle så har du den største chance for at pengende havner hos frameren, hvor de er hårdt tiltrængt. Desværre er der også en masse svindel med kaffen så man skal have en kontakt man kan stole på og kontrollere kaffen når den ankommer således at man får den kvalitet og screening man betaler for.

Vi har set en del stofposer med uganda kaffe eller i små juntesække men alle har været med 'profesionelt' tryk som formentelig er produceret i oprindelses landet men det  ser meget autentisk ud, måske du skulle overveje at få dem produceret af et 'trykkeri' ?

Super at der er nogen som vil sælge kaffe fra nogle lande som virkelig har behov for at få solgt deres projekter.
Jeg er sikker på at med din ildhu så bliver dit projekt en sucess og ønsker dig alt muligt held og lykke.

Ps. Du kan evt. prøve at tage kontakt til Farm Mountain i Randes som er en af de sucessfulde kaffeprojekter i Uganda hvor de driver deres egne frame og hjælper de lokale familier med at skabe en bæredygtig produktion.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Skrevet kl. 16:02

Hej Kenneth. 

Tak for besvarelsen. Du har ikke læst min kommentar ordentlig. Kaffen er IKKE direkte i selve stofposen som jeg er i gang med at designe. Den orginale plastic pose med kaffe ventil ligger inde i stofposen og kan tages ud. Derfor skal der ikke sprøjtes/males direkte på posen som indeholder kaffen. 

Nogen som kender nogen som arbejder med CNC maskiner til udskæring af aluminium og som gider hjælpe med det her projekt? Det er bare et lille stykke aluminium på 7x13 cm der er tale om.

Den nye pose vil se gameldags/autentisk ud og vil kunne bruges som dekoration og pynt i cafeer og restauranter i DK. Kaffen skal ikke alene smage godt, den skal også se rigtig godt ud! :)

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Skrevet kl. 16:14

Hej Søren.

Jeg har været i Uganda i sommers i 40 dage og der er meget mere end kaffe i landet der skal importeres. Jeg starter med kaffen og jeg har en hel del spændende ting jeg skal hente derfra. Er også i gang med tørretfrugt, som ikke er set endnu i Danmark. Posen er i gang med at blive designet og jeg afventer mango sæsonen. 

Jeg har de helt rigtige kontakter i Uganda, helt i top hierarkiet så dem er der ikke bekymring over. 
Mht. kaffen, samarbejder  jeg med Ugandan Coffee Board bestyrelses manden og der er sørget godt for farmerne.
Jeg fortsætter der hvor House of Uganda Coffee stoppede i Danmark i 2005, og jeg arbejder efter samme principper (hvis du kender lidt til dem).  

Jeg er kun 27 år, og er uddannet IT Ingeniør og Grafiker. På den måde er der sparet til udgifter til brochurer, hjemmesider, flyers etc. 

Jeg har altid kunnet lide salg, marketing og projektledelse og er nok derfor jeg bæveger mig i den retning og så er der jo også finanskrise, hvor der går særlig ud over ingeniører. :) Det eneste som bremser mig fra at udvikle alle koncepter er kroner på kontoen. MEN, jeg tager det en ting ad gangen i en stille tempo.

Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:59

Hej

Jeg kan laserskære en skabelon i 0.3 mm plast/vinyl, den kan også anvendes som skabelon som du omtaler, vær opmærksom på at hele logoet eller tekst skal hænge sammen så eks. cirklen i et o falder ud.

Prisen for en sådan vil være kr. 155,- ex moms. følgende med samme logo eller tekst kr. 55,- ex moms.

Skriv venligst til Salg@Lasergraphic.dk  hvis det er noget du er interresseret i.

Venlig Hilsen

Aksel Wiberg

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:44

lVictor:

Jeg har været i Uganda i sommers i 40 dage og der er meget mere end kaffe i landet der skal importeres. Jeg starter med kaffen og jeg har en hel del spændende ting jeg skal hente derfra. Er også i gang med tørretfrugt, som ikke er set endnu i Danmark. Posen er i gang med at blive designet og jeg afventer mango sæsonen. 

Kaffe er jo nok den største vare, men der er mange andre bare, ikke så store i DK (endnu).
Vi har fået vanille prøver men holder os nu til kaffen, men vanille skulle du bestemt overveje :-)

lVictor:
Mht. kaffen, samarbejder  jeg med Ugandan Coffee Board bestyrelses manden og der er sørget godt for farmerne.

Jeps dem kender vi godt - det gør alle som har med Uganda at gøre - de er de officielle og er ofte dem som sættes i forbindelse med Danske projekter hvor de er meget effektive i deres markedsføring men med hensyn til farmene under denne paraply er det noget mere broget men det er bare vores erfaring ;-) 

lVictor:
Jeg er kun 27 år, og er uddannet IT Ingeniør og Grafiker. På den måde er der sparet til udgifter til brochurer, hjemmesider, flyers etc.

Konge!

lVictor:
Det eneste som bremser mig fra at udvikle alle koncepter er kroner på kontoen. MEN, jeg tager det en ting ad gangen i en stille tempo.

Bare klem på :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:48

printer:

Hej

Jeg kan laserskære en skabelon i 0.3 mm plast/vinyl, den kan også anvendes som skabelon som du omtaler, vær opmærksom på at hele logoet eller tekst skal hænge sammen så eks. cirklen i et o falder ud.

Prisen for en sådan vil være kr. 155,- ex moms. følgende med samme logo eller tekst kr. 55,- ex moms.

Skriv venligst til Salg@Lasergraphic.dk  hvis det er noget du er interresseret i.

Venlig Hilsen

Aksel Wiberg

Hej Aksel

Jeg kan ikke se hvor du holder til i landet men kan du ikke give mig et skriv på skov [snabel a] kaffeogco.dk ville høre om du kan skære i Forbo linoleum?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Har lige læst oplægget igen...ja jeg skal have nye læse briller, øjnene er ikke hvad de har været..... Embarrassed

Jeg undskylder mit oplæg. Men held og lykke med projektet.Beer

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 30. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Fra  AACA ApS Skrevet kl. 22:59

Godt gået V.L. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet. Vær varsom omkring Henry fra UCDA dog. Best regards KB.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)