Jeg har en stærk mistanke om, at collinexxon@yahoo.com står bag misbrug af kreditkort, da han (collin exxon) 5 gange har forsøgt at bestille hos os (dog uden held) i tre forskellige navne fra USA, men alle med leveringsadresse i Frankrig.
Har du haft samme oplevelse med collin exxon, hører jeg gerne fra dig. Også hvis du har haft en god oplevelse med ham. Under alle omstændigheder, så er her en opfordring til at være meget påpasselig med at handle med manden. PBS har i hvertfald rådet mig til dette.
Vi kunne nævne 25 personer i Holland, 10 i Polen, 5 i Frankrig mm der har forsøgt det samme... Men er det ik lidt umoralsk, at hænge personer ud (ved godt mailen er fiktiv, og kun lavet med det formål at svindle), når der hverken er dom eller andet, som beviser at vedkommende er skyldig?
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Jeg har overvejet, om det er moralsk korrekt, men efter at have diskuteret det med bl.a. PBS er jeg kommet frem til den konklussion, at det synes jeg, det er. Jeg ville da rigtig gerne have at vide, hvis der er andre man er 99% sikker på, man skal tage sig i agt for. I sidste ende mister forretninger hver dag masser af penge på svindlere som ham, og jeg er ærlig talt lidt træt af at miste penge på den måde. Essensen af Amino synes jeg er netop, at vi iværksættere skal holde sammen, støtte hinanden og dele erfaringer. Desuden er hans email, som du selv skriver, højst sandsynligt koblet til en falsk identitet.
Vi er enige om, at det er surt at miste penge. Men med de rette værktøjer, og forbehold, så kan man altså eliminere den risiko ualmindeligt meget!
Selvom det evt er en svindler, så er vedkommende ik dømt for den pågældende ting, og derfor er det umoralskt, at hænge vedkommende ud som svindler. PBS er ingen dommer, og det er du heller ik, hvorfor man skal overlade sådanne sager til politiet og retssystemet. Det er derfor man lever i et retssamfund!
Du kan sagtens advare andre uden at hænger nogen ud...
Jeg synes ikke du skal tage opslaget af. Og det med en lukket gruppe hvad skulle det nytte. Hvis folk føler sig hængt ud må de give sig til kende og vise i handling at de ikke er suspekte personer. Jeg har i mit liv alt for mange gange blevet snydt af små og store svindlere, der siger et i ord men agerer helt anderledes i handling. Jeg er efterhånden små træt af de rigtig moralske personer for hvem man jo ikke må forsvare sin ejendom og rettigheder, for alt skal være åh så korrekt, og sæt man trådte en over tæerne. Jeg har aldrig oplevet den slags hensyn fra svindlernes side tværtimod, skyr de ingen midler får at opnå deres mål.
Man kan vende den om og sige, at hvis du synker ned på deres loosy niveau, så er du jo ik bedre end dem...
Tror ik der er nogen i denne tråd, som støtter svindel, men det er mere måden, hvorpå man evt hænger en forsvarsløs person ud (vi ved godt alle at den Yahoo mail er oprettet med svindel til formålet med 99% sikkerhed, men hvis det nu viste sig at være en mail, der var hacket, og personen nu var hængt ud som svindler pga andres handlinger...)