Hej jeg søger en partner til min nye virksomhed. Om projektet Til alle dem der har prøvet at købe eller sælge noget brugt over internettet, måske via den blå avis, ebay eller lign. Så har alle med garanti prøvet den diskussion der opstår når det er folk ikke kan blive enige om hvad der skal sendes først, penge eller varen. Folk er simpelthen bange for at blive snydt, og med god grund for det sker rigtig ofte. Der ses gang på gang eksempler hvor personer har solgt en vare der ikke findes til 10, 20 eller 50 personer. Der er ofte tale om desperate personer der med glæde bruger deres eget navn og bankkonto, hvilket også er grunden til diverse tiltag som cpr validering ikke virker. Den eneste måde man virkelig kan beskytte sig på er at lade modparten tage det første trin, da modparten sidder med samme frygt, finder han frem til samme løsning. På grund af dette kan man altså op til flere gange på den samme vare afvise et salg fordi der ikke kan opnås enighed. Ret surt når man nu gerne vil sælge. Det er her betalsikkert.dk træder ind og hjælper. Vi tilbyder at være deponeringscentral for det kontant beløb der skal overføres.
Hvordan virker det ! Køber eller sælger opretter via vores hjemmeside et salg, og modparten modtager automatisk en mail om den anden part ønsker at benytte betalsikkert.dk Der vil på vores side nu blive oprettet et salg som begge parter har mulighed for at redigere i. En handel vil først stå som aktiv når begge parter har godkendt alle ændringer. Der er altså nu opnået 100% enighed om produkt, pris, tilstand og levering. Køber laver nu overførsel via betalsikkert.dk Vores system sender en mail til sælger når vi har modtaget pengene om at han nu skal sende varen til køber. Alle vare skal sendes med rekommanderet post. Når køber modtager varen ændre han dette i det oprettede salg, og pengene frigives nu.
Dette sikre både køber og sælger. Køber behøver ikke at bekymre sig over at lave en overførsel, for hvis varen ikke sendes eller ikke er i den aftalte stand, kan den returneres og pengene kan trækkes tilbage fra betalsikkert.dk Sælger kan med rolig sende varen, for der er garanti for betaling da de allerede er deponeret hos betalsikkert.dk Hele systemet er automatisk og en handel inklusiv forsendelse kan laves fra start til slut på 3 dage betalsikkert.dk tilbyder også depositums aftaler. Man læser ofte om folk der har lejet lejligheder ud til flere personer, og stukket af med alle pengene. Hvis du lejer af en privat person med rent mel i posen er der heller ingen garanti for at personen rent faktisk kan betale dit depositum når udflytning skal ske. En person kan nemt blive fristet til at bruge din penge, og have en plan om de kan skaffes før du flytter. Men hvad hvis de ikke kan. Med betalsikkert.dk kan du lave en depositum aftale som virker på samme måde som ved salg. Penge deponeres hos betalsikkert.dk og frigives først når der er enighed mellem de to parter betalsikkert.dk tilbyder hjemmeside ejere og virksomheder gratis adgang til vores service. Der er desuden mulighed for at lave en attraktiv affiliate aftale for sites med mange potentielle kunder.
Økonomien Der er to hovedprodukter og der vil være to hovedindtægter.
Indtægt på handel: Der vil i forbindelse med at lave en handel være et gebyr. Gebyrets størrelse afhænger af købsbeløbet.
For at give et bare nogenlunde ca tal kan vi antage at et gennemsnits gebyr vil være på 50,- uden det på nogen måde er fastsat. Hvis man antager vi via marketing og partner aftaler kan få 3% af brugerne på den blå avis til at benytte sig af denne service. Så vil der være en månedlig indtægt på 60.000,- Dette er baseret på tal udleveret af dba.dk
dba.dk er selvfølgelig ikke det eneste sted denne service kan benyttes, og heller ikke det største. Efter ebays køb af dba.dk er det vel et naturligt skridt at tage når man har bevist sig selv som en success. Der kan med stor sandsynlighed opnås nogen gode partner aftaler hvis selve salgssiden modtager en del af gebyret for at promote betalsikkert.dk Ingen tvivl om der kan laves svimlende beløb hvis de rigtige aftaler kan hives i land. Der er altså et kæmpe marked både i Danmark og udlandet der trænger til netop denne service, og selv om der kun satses småt i vores eget land. Så er der stadigvæk mulighed for en stor indtægt.
Indtægt på depositum: I forbindelse med opbevaring af depositum er det udelukkende renter der er indtægten. Hvis man antager der kan laves 500 depositums aftaler om året, der i gennemsnittet er på 50.000,- så vil dette på en højrentekonto indbringe ca 83.000,- om måneden i renter alene. Med de rigtige aftaler, og gode affiliate tilbud vil der også her være mulighed for at øge dette tal dramatisk. Med antallet af handler lavet på Internettet, og antallet af lejligheder der lejes ud. Må begge disse beregninger antages som yderst konservative.
Partner krav: Jeg søger som sagt en partner til dette projekt som allerede er under stærk opsejling i form af udvikling. Jeg mangler ikke penge til projektet, og har pt tilsidesat ca 100.000,- til at få lavet den nødvendige udvikling mm. Det jeg mangler er en partner der vil drive denne virksomhed sammen med mig. En partner der kan hjælpe med drift, sparring og udvikling af produktet. Jeg har ikke tænkt mig bare at give væk ejerskab, så du vil kunne købe dig ind under samme vilkår som mig. Det betyder at hvis du vil eje det samme som mig, må du investere det samme som mig. Også selv om der måske pt ikke er brug for pengene. Da jeg ikke leder efter penge er det dog ikke et krav at du laver en investering på 100.000,- og køber 50% Jeg vil gerne sælge 1 eller 2% hvis du er tilfreds med det ejerskab, og den del af indtægten. Det der er vigtigt er at du dedikere dig i virksomheden.
Lancering er planlagt til marts 2010 Er dette noget for dig kan jeg kontaktes på kontakt (snabela) betalsikkert.dk
mvh Christian
|
Hej Christian
Fint projekt, som jeg gerne giver et par klapsalver. Jeg vil ikke byde ind som partner og/eller investor, men gerne som sparringspartner. Jeg har på et tidspunkt haft samme tanker men på 2 andre områder (altså deponering af beløb = rente- og gebyrindtægt). Hvis dit projekt bliver til noget, vil disse 2 områder kunne kopieres lige over til dig. Hvis du kan se ideen i de 2 områder og tage dem med, får du dem stillet til rådighed mod en beskeden betaling til mig. Beskeden fordi jeg ellers ikke får sat det igang.
Michael