Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En eller to virksomheder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder i øjeblikket med to forretningsideer, som er vidt forskellige fordi den ene går ud på handel med fødevarer (dvs. skal registreres som importør af fødevarer, lave egen kontrol osv.) og den anden går ud på handel med elektronik. Jeg har etableret en del kontakter på begge fronter, så jeg tror jeg skyder de to ideer i gang samtidigt.

Problemet er at jeg aldrig har drivet privatejet virksomhed før, og ved derfor ikke om det er smart at åbne kun en virksomhed mht. skat, momsregistrering, regnskab, konto i bank osv. for at gøre livet nemmere. I det tilfælde vil jeg stadigvæk drive forretningerne fra markedets synspunkt som helt adsiklt, dvs. jeg vil åbne en ny serie af spændende fødevarer og bruge den til markedsføring på separat webside og webshop, uden så meget reference til virksomheden som i virkelighed tjeren pengene. Til elektronik forretningen kunne jeg godt forestille mig at bruge faktisk virksomhedens navn på dokumentation, manualer osv.

Eller er det bedre at starte med to virksomheder med helt separate regnskabe, kontoer og separate registreringer? Det kan godt være det giver mindre bøvl på længere bane.

Hvad synes I?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:00

Du kan godt bogføringsmæssigt have det i et og samme regnskab men du bør anset hvad lave en opdeling af de grunde du nævner (og andre) og jeg ville nok vælge at bogføre og lave regnskab for hver virksomhed for sig medmindre den ene kun er en biting  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:22

Hvis man skulle starte ny virksomhed hver gang man fik en ny ide, ville man hurtigt sidde med rigtig mange.

Jeg gjorde det selv istarten, og havde 3 virksomheder på et tidspunkt. Men da ikke alle projekter bliver til noget, kan det være en stor fordel at køre det hele under et, og så starte projekterne der. Man kan gøre meget via god kontostyring.

Hvis du bare kan placere virksomheden i en branche hvor begge områder kan passe ind, så burde det være fint.

Bliver det ene projekt så en succes, kan du oprette et seperat selvskab for det.

På den måde slipper du for at skulle lave to forskellige regnskaber. Og du får sikkert flere ideer som udspringer af de to der.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)