Ved nogen om man kan bruge sit forretningsnummer fra PBS, hvis man som jeg driver en webbutik og ønsker at starte en mere? Hvis dette er muligt, springer man så den frygtede PBS-kø over? Er der evt. andre fordele eller ulemper ved at anvende samme forretningsnummer?
Tak for svarerne. Lidt øv at man skal igennem det PBS cirkus igen Det er ganske rigtigt samme cvr-nr, så det ville være dejligt, hvis de bare skulle tjekke den nye shop og sætte et flueben for at man kunne åbne butikken...
Tak for svarerne. Lidt øv at man skal igennem det PBS cirkus igen Det er ganske rigtigt samme cvr-nr, så det ville være dejligt, hvis de bare skulle tjekke den nye shop og sætte et flueben for at man kunne åbne butikken...
Ja sådan er det med monopol. Men jeg er ikke sikker på at deres ønske om 2 indløsningsaftaler holder i retten, uanfægtet deres aftaler, da cvr.nr er den juridisk ansvarlige enhed.
[ Men jeg er ikke sikker på at deres ønske om 2 indløsningsaftaler holder i retten, uanfægtet deres aftaler, da cvr.nr er den juridisk ansvarlige enhed.
Begrundelsen for PBS' krav er måske i virkeligheden, at to forskellige webshops for kunden netop fremstår som to forskellige - og på kontoudtog fra banken også bør fremgå som to forskellige tekster... Det kunne man selvfølgelig løse teknisk ved at få lov at sende en tekst eller et ekstra ID med, når man reserverer betalingen...
Når det så er sagt, så fik jeg min dankort-aftale rimelig hurtigt. Og da jeg for et par måneder siden ansøgte om international aftale ved siden af dankort-aftalen gik det lynhurtigt.
Har på fornemmeren, at hvis de kender dig på CVR-nummer i forvejen, så kan man være heldig, at det går lidt hurtigere...
Men det kommer selvfølgelig også an på, om du sælger krystalglas, avancerede gadgets eller elastikker i din webshop...