Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Revision i firmanavn beskyttet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg skal hjælpe nogle små erhversdrivende med deres regnskab og revision - og skal i det henseende oprette et nyt firma.

I din forbindelse vil jeg høre om nogen ved om jeg må have Revision i firma navnet uden at jeg er stats. eller reg. Revisor?

Jeg ved godt at Revisor ikke er en beskyttet titel.

Håber nogle kender svaret.

På forhånd mange tak.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:52

Hej.

Det skulle der ikke være noget i vejen for at du kan. Der er jo ingen der kan se om du har et samarbejde kørende med en eller flere revisorer. jeg selv har et rådgivningsfirma hvor vi også laver regnskab for mindre virksomheder og vi samarbejder med revisorer, hvorfor vi naturligvis også har revision stående som end el af konceptet på vores hjemmeside.

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 13:59

Ja, selvfølgelig må du det :-)

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:25

Korrekt - Det er der ikke noget til hinder for. Du må bare ikke kalde dig registreret, statsautoriseret eller godkendt revisor ligesom at du ikke må foretage revision (eller påtegne en revisionserklæring). Derved kunne man måske overveje om revision i firmanavnet kan virke misvisende på kunder som tror at de også kan få den ydelse men som det bliver sagt  kan det jo ske via samarbejder.

Det gængse i dag er iøvrigt at et revisionsfirma hedder  XX Revision, XX og Partnere eller Revixx men nu er revisorer jo heller ikke de mest kreative mennesker på det punkt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:08

Tusind tak for svarene.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07

Skattekonsulenterne:

Korrekt - Det er der ikke noget til hinder for. Du må bare ikke kalde dig registreret, statsautoriseret eller godkendt revisor ligesom at du ikke må foretage revision (eller påtegne en revisionserklæring). Derved kunne man måske overveje om revision i firmanavnet kan virke misvisende på kunder som tror at de også kan få den ydelse men som det bliver sagt  kan det jo ske via samarbejder.

Det gængse i dag er iøvrigt at et revisionsfirma hedder  XX Revision, XX og Partnere eller Revixx men nu er revisorer jo heller ikke de mest kreative mennesker på det punkt.

Hej Bent

Bortset fra dit iøvigt korrekte svar og præcisering af ordet "Revision" og brugen heraf, har du noget specielt mod os revisorer?

Det er nu anden gang, at du kommenter revisorerne. Første gang var vi ikke specielt gode ledere, nu er vi heller ikke kreative Sad Er der noget vi gode til, udover måske regnskab og revision Wink

Hilsen

Tonny

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:06

Intet overhovedet - Ellers ville jeg også have et problem da jeg jo dagligt arbejder blandt og for revisorer og har gjort det i ca. 17 år. Det jeg siger er 1) at det bestemt ikke er alle revisorer der er gode ledere (det er ikke derfor de er indehavere) og 2) var mere ment humorisistisk men også en grad af sandhed - Faget og branchen  lægger ikke op til at man har firmanavne som er for fancy og poppede og derfor ville for meget kreativitet også nemt kunne give bagslag.

Nogle revisorer er fagligt dygtige, nogle er "gode personligheder, andre er gode sælgere.og  mange har lidt af hvert. Uanset hvad handler det om kemi i forhold til kunden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:15
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

Skattekonsulenterne:

Intet overhovedet - Ellers ville jeg også have et problem da jeg jo dagligt arbejder blandt og for revisorer og har gjort det i ca. 17 år. Det jeg siger er 1) at det bestemt ikke er alle revisorer der er gode ledere (det er ikke derfor de er indehavere) og 2) var mere ment humorisistisk men også en grad af sandhed - Faget og branchen  lægger ikke op til at man har firmanavne som er for fancy og poppede og derfor ville for meget kreativitet også nemt kunne give bagslag.

Nogle revisorer er fagligt dygtige, nogle er "gode personligheder, andre er gode sælgere.og  mange har lidt af hvert. Uanset hvad handler det om kemi i forhold til kunden.

Hej Bent

Det var bare lige det jeg ville have på det rene, hvilket jeg egentlig også havde forventet Yes

Jeg var selv i sin tid inde i samme overvejelser omkring mit firmanavn, og for den sags skyld også min hjemmeside, idet såvel firmanavn og hjemmeside og for den sags skyld brevpapir m.v. gerne skulle signalere en vis form for seriøsitet og professionalisme.

Derfor valgte jeg firmanavnet, hvor alle ordene hver især omhandler revisionsbranchen enten som selvstændige ord eller samlet. Samme udgangspunkt med hjemmesiden, ingen blinkende lygter eller smarte farver ligesom jeg aldrig kunne finde på at få fremmede links ind v.h.a. AdSense eller andre tilsvarende.

Hvis jeg havde været meget kreativ i en kunstnerisk retning, så var jeg nok ikke blevet revisor. Det er vist nok noget med den ene og den anden hjernehalvdel Wink

Hilsen

Tonny

Til Henrik

Link til Erhvervs Bladet omkring endnu en skatteaktion, som bærer frugt, synes jeg personligt er fuldstændigt fjollet, at der findes virksomheder i dagens Danmark, der tror på denne form for regnskabsaflæggelse kan gennemføres uden konsekvenser. Jeg kan kun tilslutte mig SKAT's initiativer på området, og håber der bliver slået meget hårdt ned på de virksomheder, som SKAT nu har fanget i den sidste aktion.

Hvorvidt der er revisorer involveret i disse sager, fremgår ikke af artiklen, men der skal da nok være nogen. SKAT har i givet fald også en god overbevisning om, hvem disse revisorer i givet fald kan være.Surprise

Jeg er absolut ikke tilhænger af mere kontrol, men deciderede snydere og skatteunddragere skal fanges, hvis den frie konkurrence og prisfastsættelse på et frit marked skal fungere optimalt. Vi må og skal følge de samme spilleregler.Cool

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:35

Tonny Skov Pedersen:
Link til Erhvervs Bladet omkring endnu en skatteaktion, som bærer frugt, synes jeg personligt er fuldstændigt fjollet,

Det var stilet direkte til B med en smiley........ Han har tilsyneladende et godt kundepotentiale i sit nærmiljø...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)