Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringskursus. Pengene værd?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg studerer økonomi, så tal og regnskaber er en stor del af min hverdag. Jeg vil gerne lære noget mere om bogføring, og de programmer der findes.

Jeg har overvejet at tage et kursus i e-conomic fra regnskabskolen

http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/bogforing-med-e-conomic

Kurset koster 2300,- +moms for 7 timer. Vil I mene det er pengene værd? Ville jeg få mere ud bare at prøve mig frem, læse om det på fx forums eller guidebøger?

Jeg vil gerne lære mere om bogføring for at yde service til mindre virksomheder, (for at tjene lidt ekstra til SU'en) som hellere vil bruge energien på andre områder. Ville e-conomic være et godt program at nå mange kunder på, eller er der andre programmer der er at foretrække (SummaSummarum, SALDI..etc..)

På forhånd tak

Kristian

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:50

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Halte:

Hej aminoer

Jeg studerer økonomi, så tal og regnskaber er en stor del af min hverdag. Jeg vil gerne lære noget mere om bogføring, og de programmer der findes.

Kurset koster 2300,- +moms for 7 timer. Vil I mene det er pengene værd? Ville jeg få mere ud bare at prøve mig frem, læse om det på fx forums eller guidebøger?

Jeg vil gerne lære mere om bogføring for at yde service til mindre virksomheder, (for at tjene lidt ekstra til SU'en) som hellere vil bruge energien på andre områder. Ville e-conomic være et godt program at nå mange kunder på, eller er der andre programmer der er at foretrække (SummaSummarum, SALDI..etc..)

På forhånd tak

Kristian

Hej

Hvis du mener, det alvorligt er et bogføringskursus en god idé. Regnskabsskolens virker som et fornuftigt valg med en god indgangsvinkel.

M.h.t. regnskabsprogrammer er det min holdning, at man skal lære et rigtigt godt at kende, så vil det ikke være særlig svært at gennemskue resten, idet de kan have nogle forskellige indgange, menuer, opsætninger, men grundlaget er stort set det samme.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:28

Hej Halte,

Ikke lang tid efter mit uni-studie i økonomi og IT gik jeg i gang med at certificere mig indenfor Dynamics NAV via selvstudie.
Jeg fik et konsulenthus til at sende mig en CD med applikationen på, hentede en study-licens fra Microsofts hjemmeside og købte bøger til den pågældende certificering jeg ville igang med.
Tror den første jeg bestod tog 2 måneders tid. 

Det var en rigtig fin investering og har aldrig fortrudt det, da der er rigtig mange Dynamics NAV installationer både i DK og globalt.

/Vinh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:51

Halte:

Jeg tror at Anette med hendes næsten daglige reference her på Amino vil være et fund for de penge!Yes

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:29

man kan ikke bare tage et kursus på 7 timer og så gå ud og tilbyde bogføring for mindre firmaer, det er useriøst og med til at ødelægge markedet for de seriøse virksomheder der beskæftiger sig med bogføring og revision. hvis du vil seriøst overveje at tilbyde bogføring, skal du tage et kursus på 4 - 6 uger hvor du er på undervisning 5 -6 timer dagligt altså ialt ca. 150 timer. medmindre det du vil tilbyde er ren indtastning af bilag og intet andet, men det er der ikke ret mange firmaer der kan bruge til noget. 

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:32

Anders Mikkelsen, Nr1:
så gå ud og tilbyde bogføring for mindre firmaer, det er useriøst og med til at ødelægge markedet for de seriøse virksomheder der beskæftiger sig med bogføring og revision.

Jeg har så ment også stødt på revisorer og bogholdere med endda mange års "erfaringer", som med deres virke er med til at ødelægge markedet for de mere seriøse. 

Men ja ekspert i bogføring bliver du ikke på 7 timer. Men de 7 timer giver en ganske god indføring i e-conomic.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:38

Kender du dine egne begrænsninger synes jeg bare du skal kaste dig ud i det.

Jeg mener ikke det vil ødelægge markedet hvis du kender dine egne begrænsninger.

Da jeg fik min første regnskabskunde anede jeg ikke engang hvad debet og kredit var, - men så fik jeg da lejlighed til at finde ud af det :)

Går du i gang så se om du ikke kan finde dig et godt og kompetent netværk i branchen der kan hjælpe dig lidt indimellem - det er guld værd - for ellers får du nogle meget lange aftener, masser af grå hår og en meget ringe timeløn i sidste ende.

Og der skulle jo ikke være noget i vejen for at du gjorde dit bedste på en sag og så gik til en erfaren revisor/bogholder og fik tjekket dit arbejde igennem - hvis det er alt for ringe må du starte forfra - ellers kan fejlene rettes i fællesskab.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 21:47

Hej

Du kunne jo også overveje at gå hele vejen. Bliv diplombogholder, fra Regnskabsskolen.

Jeg er uddannet diplombogholder, og kan kun give Anette mine varmeste anbefalinger.

Der er masser af cases med bofføringseksembler, lige fra det enkle til det komplicerede.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:11

Jeg er sådan set enig med jer alle . Man kan ikke bare gå ud og lege bogholder efter et enkelt bogføringskursus og det kan man heller ikke med et 4-6 ugers kursus medmindre man har noget praktisk  erfaring andre steder fra - og gerne beslægtet - det har de fleste af de bogholdere Annette har uddannet som jeg er stødt på men det har man ikke som studerende uden erhvervserfaring.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)