Faktisk, er det er en idé, jeg har tænkt over et stykke tid. Jeg vil gerne prøve at lave en el-motorcykel, der har en lille generator spændt på. Jeg forestiller mig, det ville være en langt mere effektiv drivaggregatet end en standard benzin motorcykel.
Er der nogen derude som syntes det er en go ide?? Og er villige til at gå ind på sådan noget med mig? :) Skal bruge en mekaniker/opfindertype en designer, og noget kapital.. Nogle forslag til hvordan jeg kommer videre evt. nogle som vil deltage i projektet?
For år tilbage arbejdede vi et par stykker på ideen om en eldrevet knallert. Vi løb i nogle problemer dengang, og markedsanalysen så lidt dyster ud, så vi mistede nok lysten til at arbejde på projektet. (Eller også var vi bare for unge
Vi gik igennem komunens erhvervs udvalg og fik af den vej etableret kontakt til teknologisk institut, hvor vii fik rigtig god hjælp og stytte, og som hjalp os med nogle kontakter til nogle visionære udviklere af batterier m.m.
Jeg ved ikke om man stadig kan gå den vej, det er næsten 15 år siden. Men ellers kan du sikkert gå til dit lokale udviklingshus og få hjælp.
Held og lykke med projektet.
MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS
Tænkte mere på at samle et team og skaffe noget kapital til at få realisret en salgsbar model...;) Har sgutte brug for noget kommune eller teknologisk instutit Er jo ikke så mange ben i det. er jo ikke en nyskabende opfindelse da der allerede findes både genratore og strøm-motorer og batterier:)
ved første øjekast kan "dansk elbil komite" måske uinteressant i forhold til dit indlæg, jeg er dog overbevist om du kan finde masser af information og "inspiration" om teknik og mulige udfordringer i dit projekt, prøv at give det en chance. http://www.danskelbilkomite.dk/forum/default.asp
Jeg så at der i USA bliver produceret nogle el scootere, jeg har selvfølgelig ikke gemt webadressen, men der findes noget, som man kunne lade sig "inspirere af". Uden at vide det vil jeg tro at der også bliver produceret noget 2 hjulet i østen, måske det var mere givtigt at gå i dialog med en eksisterende østen producent mht. design og justering af kvalitetskrav til det europæiske marked ?
Som glad motorcykelbruger, kan jeg ikke rigtig forestille mig en "rigtig" elektrisk motorcykel, jeg ville savne lyden og de mekaniske vibrationer. Så hvis den skal fænge som motorcykel så skal den efter min mening være ekstrem hurtig (det burde være muligt, med de nyeste teknologier).
Efter min mening er et 2 hjulet el køretøj af scootertypen. Men jeg er altså også traditionel motorcykelfan.
Som glad motorcykelbruger, kan jeg ikke rigtig forestille mig en "rigtig" elektrisk motorcykel, jeg ville savne lyden og de mekaniske vibrationer. Så hvis den skal fænge som motorcykel så skal den efter min mening være ekstrem hurtig (det burde være muligt, med de nyeste teknologier).
Uden at vide det vil jeg tro at der også bliver produceret noget 2 hjulet i østen, måske det var mere givtigt at gå i dialog med en eksisterende østen producent mht. design og justering af kvalitetskrav til det europæiske marked ?
Dem finder du let på alibaba.com.
Ligesom Finn, kunne jeg heller ikke forestille mig at skifte motoren på min mc med en el. Men som billig scooter med lav vedligholdelse, kunne jeg sagtens se mange danskere købe denne som transport middel til og fra arbejde, istedet for den knallert 45 der ellers forsinker traffikken på de danske veje
MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS
Yep - og der er også mange der allerede er endt på det danske marked. Jeg ved at du kan få en elektrisk knallert 30 til 7500,- Ulempen er vel at de fleste kører på blybatterier der har en begrænset levetid og/eller at Lithium batterier gør maskinerne for dyre.
Jeg kørte på en elektrisk knallert for noget tid siden. Det er faktisk ret fedt. Ikke en lyd
Hvis du søger lidt på fx Alibaba så finder du mange producenter, der har modeller der allerede er godkendt til kørsel i Danmark.
Der findes også allerede et utal af elektriske motorcykler.
Ideen var at der skulle bygges en bette genrator på mc´en så man ikke behøves lade hele tiden også den samtidigt bliver selvforsynende...;) Til Remy ja, 750 nm fra start ville give en allerhelvedes hurtig MC:)