Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agentvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan der være sammenfald i ejerskabet mellem en produkcent-virksomhed og en agent-virksomhed - hvis det skal være lovligt ?

Kan en Engelsk producent oprette og drive en agent-virksomhed i DK - således man reelt er sin egen agent - eller er det for kreativt ? Ingen tvivl om det handler om skattetænkning.....

Et setup som en af mine kunder vil gennemføre og jeg føler det i hvert fald er moralsk forkert og er meget i tvivl om jeg ønsker at deltage i dette ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hej basco!

Når man læser handelsagentloven på f.eks. www.retssal.dk , tror jeg da nok, at

den konstruktion du omtaler, er ret "uldent"

Ville nok holde mig fra det, som du selv skriver.

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:22
Jeg er umiddelbart enig med Peter i at det kan virke uldent, men det afhænger helt af motivet og forholdene. Det ses ofte at en virksomhed er delt op i hhv. et producent og agent/forhandlerled, der er placeret i hvert sit selskab.

Det behøver der ikke at være noget suspekt, men når vi taler over landegrænserne  men man ryger ind i de såkaldte transfer pricing regler. Udgangspunktet vil således være at der skal handles på markedsvilkår mellem de to enheder og her påhviler bevisbyrden ikke skattemyndighederne. De danske skattemyndigheder vil naturligvis sikre sig at der ikke via for høje interne afregningspriser kommer for lave avancer til beskatning i Danmark.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)