Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop hvor kunderne skal betale et beløb de selv vælger

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er musikproducer og er i gang med at lave et koncept, hvor kunderne går ind på min hjemmeside, finder det musik de gerne vil have (via en indkøbsvogn), går til kassen og her selv kan bestemme det beløb, de vil betale for musikken. Det vil sige, at de for eksempel kan vælge at downloade det for 0 kroner, hvis det er det, de ønsker. Så betalingen er altså en slags donation.

Jeg har søgt frem og tilbage på betalingsmidler og er egentlig endt med at blive ret forvirret. En ven fortalte mig, at Pay Pal kunne være en god mulighed. Men det er lidt noget rod, hvis kunden først skal oprette en pay pal konto. Mobilbetaling kunne også være en mulighed, men det virker til at være ret dyrt.

Hvad vil I foreslå som den bedste mulighed?

Forestil jer, at en kunde for eksempel bare køber et enkelt nummer og gerne vil betale 5 kroner for det. En anden kunde køber måske 5 numre og vil gerne betale 25 kroner. Det er altså små beløb. 

Mvh. Rasmus Hedegård

www.rasmushedegaard.com

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:40

Jeg mener ikke at brugeren behøver at have en Paypal konto for at lave et køb med f.eks. Visa via Paypal.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:21

Nicolaj:

Jeg mener ikke at brugeren behøver at have en Paypal konto for at lave et køb med f.eks. Visa via Paypal.

Det er rigtig, hvis "sælger" blot har et Business modul...

Alternativt er der ewire.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:00

Og med 100,000 der køber til kr. 0,00 så er det musiker bankerot.

For der ska vel stadig betales for transaktionerne ikke? Cool

Køb ren argan olie her

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 06:44

Lagersalg123 - JEN:

Og med 100,000 der køber til kr. 0,00 så er det musiker bankerot.

For der ska vel stadig betales for transaktionerne ikke? Cool

Ja det bør da ihvertfal undersøges, alternativt kan man tage 2 kr. pr ekspedition.

Med en paypal konto kan kunderne fint betale uden at oprette sig som kunde.

(eksempel her: www.vitalcoaching.dk)

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:03

mortenfa:
Ja det bør da ihvertfal undersøges, alternativt kan man tage 2 kr. pr ekspedition.

Gebyr gebyr og atter gebyr...

Hvad med at lave en min. pris på eks. 2 kr. så kan du prale med at have gebyrfri betaling :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:24

Idéen var, at man miminum kan betale 3 kroner for et nummer (gebyret pr. transaktion er 3% + 2,4 kr.). Hvis man ønsker at betale 0 kroner, går siden helt uden om pay pal.

Men det virker til det kan være en god idé med pay pal så. Hvad med ewire, som der bliver nævnt. Har I erfaringer med det? Og STOLER folk på det?

Har oprettet en business konto på pay pal. Er det let nok at sætte sammen med en webshop man selv laver?

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:33

Nå du opretter dit musiknummer som et produkt, så kan du tilføje attributter hvor kunden vælger nummeret til 5 - 10 - 20- 30 -40 kr... osv.... Så vælger man, og lægger det i indkøbskurven.
Så vil den pris de har valgt fremgå i kurven.

Vh

Dennis

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:02

Rasmus:
Men det virker til det kan være en god idé med pay pal så. Hvad med ewire, som der bliver nævnt. Har I erfaringer med det? Og STOLER folk på det?

Med Ewire kommer du ind i samme problematik med at folk skal oprette en konto og Ewire er på ingen måde nær så kendt som Paypal.

Jeg tror dog ikke du skal regne med at PayPal finder løsningen med 0,- som holdbar, men hvis de gør så hører jeg da gerne om det. For hvis du køber noget via betalingsgateway´en så er der vel stadig en transaktion men bare ingen provision eller?

Men værd at undersøge, især i det setup du beskriver, da det kan give en anerledes form for "donations" mulighed for et ellers gratis produkt.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)