Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi ved opstart af børnetøjs butik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg på tænker at starte en børnetøjsbutik /sko op men er gået lidt i stå vedr økonomien ved indkøb af tøjet det skal siges jeg er fra sko branchen og den del er der styr på...

Hvem kontakter jeg eller er der nogen her der ved noget om hvor meget jeg skal forvente mit varekøb både kroner/øre og  hvormange varegruppe  jeg skal regne med . til en butik i den størrelse

butikken er på godt 90 m2

på forhånd tak

Sanne Smile

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sanne,

Velkommen i branchen Smile Jeg er selv nystartet (oktober 2009) med min netbutik med ventetøj, ammetøj og børnetøj. Da jeg kun opererer på nettet er det lidt svært at sammenligne, men jeg synes du skal tage på de 2 store børnetøjsmesser der er i år (CPH kids i carlsberghallerne og CIFF kids i Bellacenteret). Begge ligger i februar, men det har du måske styr på fra skobranchen. Et tip er at ringe til de mærker du er interesseret i og så aftale at i snakker sammen på messen. Så er det sværere at afvise dig i telefonen Wink

Du må forvente at nogle af børnetøjsmærkerne siger nej tak til nye forhandlere, men jeg vil tro du har bedre chancer som fysisk butik end som ren netbutik. De fleste har kvoter for hvor mange forhandlere de vil ha i hver by/på nettet. Gør dig klart hvilke mærker der kunne være interessante og tag udgangspunkt i dem, men vær åben overfor nye mærker hvis du ikke lige kan få dem du vil ha.

Jeg lagde et budget på 70 tkr. og endte med at købe for 100 tkr. Men igen, der er sikkert stor forskel på netbutik og fysisk butik. Jeg er brændt inde med nogle varer og andre har jeg måtte bestille mere hjem af. Men sådan lærer man lidt hen af vejen.

Hvert mærke har jeg til at starte med brugt mellem 5 tkr. og 20 tkr. på og hen af vejen fundet ud af hvad der sælger og hvad der ikke sælger.

Maya

www.lauraamalie.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)