Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til viderførelse af idé :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ny herinde, og i det hele taget nybegynder inden for iværksætteri, eller hvad man skal kalde det :)

Jeg har en idé som jeg gerne vil have ført ud i livet hvis muligt, men som sagt er jeg nybegynder inden for alt det her, så jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre.

Min veninde og jeg har designet et møbel/koncept/oplevelse. Det er noget vi mener ikke er lavet før, i hvert fald ikke den kombination vi har designet, som er et møbel med integreret elektronik i forskellige former.

Vi har indtil videre tegnet og beskrevet så godt så muligt og er i gang med at få lavet en 3d model af det hele, og nu er vi nået til et punkt hvor vi ikke ved hvad vi gør for at komme videre. Har prøvet at læse inde på diverse hjemmesider om hvordan man kommer i gang med patent, prototype, produktion osv.. Men har indtil videre fundet det ret uoverskueligt. Problemet er også at ingen af os har kapital til at starte det her alene, og vi ved ikke hvordan den slags fungerer.

Så hvis der er nogen der har gode råd, eller kan hjælpe vil vi være meget taknemmelige :)

Hilsen Alma, nybegynderen :)

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 19:06
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:19

Hej Alma

Godt forslag fra Dino - og book så en tid og besøg Rasmus B. Offersen, eller en af de andre på opfinder rådgivningen, de vil og kan forklare jer en masse brugbart og så er det GRATIS for én booking Big Smile

Jeg begyndte selv på denne måde, og har lovning på at min første idé kommer ud på markedet til foråret...

Derudover vil jeg foreslå at I melder jer ind i Opfinderforeningen,dk der er også mange gode ting at hente Smile

Mvh. Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 10
Skrevet kl. 19:24

Tusind tak :)

Fandt også frem til opfind.nu og syntes at det så godt ud, men havde overset det med en gratis booking :) Har i eventuelt nogen gode råd til hvad man skal tage med derind, altså skal vi evt vente til vi har fået lavet 3d modellen færdig, eller er det nok med tegninger og beskrivelsen? :)

Mvh Alma

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:52

Patentstyrelsen har også nogle flinke folk der gerne rådgiver - de kan bla.checke for dig om et lignende patent ligger et sted og evt ikke bliver brugt.

god vind med projektet - og husk at skrive herinde når det går i luften så vi kan se hvad i har lavet :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Alma:

Hej jeg er ny herinde, og i det hele taget nybegynder inden for iværksætteri, eller hvad man skal kalde det :)

Jeg har en idé som jeg gerne vil have ført ud i livet hvis muligt, men som sagt er jeg nybegynder inden for alt det her, så jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre.

Min veninde og jeg har designet et møbel/koncept/oplevelse. Det er noget vi mener ikke er lavet før, i hvert fald ikke den kombination vi har designet, som er et møbel med integreret elektronik i forskellige former.

Vi har indtil videre tegnet og beskrevet så godt så muligt og er i gang med at få lavet en 3d model af det hele, og nu er vi nået til et punkt hvor vi ikke ved hvad vi gør for at komme videre. Har prøvet at læse inde på diverse hjemmesider om hvordan man kommer i gang med patent, prototype, produktion osv.. Men har indtil videre fundet det ret uoverskueligt. Problemet er også at ingen af os har kapital til at starte det her alene, og vi ved ikke hvordan den slags fungerer.

Så hvis der er nogen der har gode råd, eller kan hjælpe vil vi være meget taknemmelige :)

Hilsen Alma, nybegynderen :)

Hej

Hvis du går ind på www.startvaekst.dk vil du kunne finde mange forskellige oplysninger også omkring det mere administrative, finansiering, kontrakter m.v.

Så held og lykke og fortsæt initiativet Yes

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:58
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 10
Skrevet kl. 09:46

Hej :)

Tusind tak for alle de gode råd og hjemmeside tips :)

Det er rart at der er nogen der kan og vil hjælpe en med den slags :)

Skal nok skrive når jeg er kommet videre.

Mvh Alma

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 10
Skrevet kl. 09:49

Hej.

Ved faktisk ikke helt hvor meget kapital vi skal bruge, for har som sagt ikke forstand på den slags, men vi er ved at undersøge hvad det vil koste at lave en prototype, vi skal bare liiige finde ud af hvad for nogle materialer og præcis hvad for noget elektronik der skal bruges.

Mvh Alma :)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 10:25

Hej Alma

Jeg hjælper gerne til som ''investore,'''

Dog vil jeg gerne  vide lidt mere om selve projektet, inden jeg skyder penge i det.

- Ser frem til og høre fra dig, det kan ske på info@rengoringssalg.dk

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)