Jeg er igang med at undersøge markedet for 3D-fotos og skal høre Jer, om der er nogen dokumenteret virkning (læs: mere salg) i forhold til normale produktfotos. Jeg vil skrive lidt om fordelene ved 3D-fotos fremfor traditionelle fotos, og er indtil videre kommet frem til 3 fordele:
1: Mere salg (men ikke dokumenteret!)
2: Færre returvarer, da man som køber har fået et bedre købsgrundlag
3: Webshoppen fremstår mere professionel og indbydende (min egen personlige mening)
Hvis du kan se flere fordele, må du meget gerne fortælle om dem her.
Hmm Først en holdning, syntes det er fedt at kunne trække og se et produkt fra alle vinkler, bare det ikke tager over hånd, jeg mener det er ikke alle produkter det er "nødvedigt" at kunne se fra alle vinkler.
men hvad kræver det at tage billederne ? hvad tager det af tid at tage billederne ?
Helt enig. En bog er jeg ligeglad med at se, for den ved jeg hvordan ser ud, men tøj, elektronik, solbriller mm er jo super at se og kunne dreje. Dine 2 spørgsmål er med på listen over det, jeg vil belyse i min leverandørrapport.
De tre fordele du har nævnt, er de produktmæssige fordele, som er argumentet for at købe 3D-billeder.
Der er typisk nogle spørgsmål til leverandøren i frb. med salget og en række tekniske spørgsmål i fht. fotografering og implementering.
Vi kan evt. holde et møde, hvis du er i Herning inden du færdiggør din rapport. Vi har jo været i marken og solgt varen længe, så der vil vi kunne svare på de spørgsmål du måtte have :-)
Tak for dit svar og vores snak i sidste uge. En vandskade af større dimensioner derhjemme har lige kostet en del tid, men jeg vender tilbage snarest muligt.
Jeg er enig med de andre om, at hvis det ikke tager overhånd, og det giver mening, så er det en rigtig god idé.
Jeg var på et tidspunkt involveret i en shop som solgte musik instrumenter på nettet. Vi havde på et tidspunkt en dialog med en leverandør omkring dette. Og leverandøren tilbød os at hvis de måtte henvise til siden med udvidet produkt beskrivelse, video sekvenser og 3D, så kunne vi måske oparbejde en bedre rabat struktur.
Anyway, det er måske et emne man kan tage op med sin leverandør, således det bliver lidt billigere at lave disse tiltag.
MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS