Det er imponerende at der er så meget konkurrence at det kan betale sig (selvom det næppe er de ledende medarbejder selv der har siddet og tumlet med det). Man skulle da tro at Cimber medarbejder havde andet at bruge deres tid i disse tider...
Det er imponerende at der er så meget konkurrence at det kan betale sig (selvom det næppe er de ledende medarbejder selv der har siddet og tumlet med det). Man skulle da tro at Cimber medarbejder havde andet at bruge deres tid i disse tider...
Jeg kan sige dig at der blev holdt godt øje med Norwegian i det gamle Sterling - selvom at Norwegian slet ikke var så stor en trussel dengang. De havde en fuldtidsansat medarbejder til kun at tjekke priser og justere deres egne priser derefter.
Spændende at der er så hård konkurrence mellem flyselskaberne her i Danmark. Det er godt at være forbruger i øjeblikket. Det er jo også lidt vildt at man fx kan komme fra Aalborg til Kastrup og retur for 300 kr. hvor toget jo koster omkring 750 kr. :)
Der har inden børsintroduktionen været ballade og sået tvivl om troværdigheden af selskabet og deres handle måder, og Cimber er en af de bedste eksempler på hvordan man ikke skal gøre og vil være en case på handelsskolerne fremover.
Cimber er gået fra at være et velrenommeret familieejet "lille" luftfartsselskab, til at blive en virksomhed der foretog en dårlig investering der tvang dem ud i en børsnotering.
Sidenhen er det blot gået ned af bakke med virksomhedens troværdighed, og den slags straffes hårdt at aktionærer.
Man vil derfor indenfor 6 måneder se indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling hvor at aktionærer vil udskifte ledelse og gøre Cimber klar til salg. Men med Norwegians indtog, så bliver det stort set umulig.
Er du investor i Cimber, så kom ud hurtigst muligt.