Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tips til webshop med unika-varer

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

For mig lyder det som samme dilemma jeg havde sidste år. Jeg laver og sælger unikke vielsesringe og blev lidt lun på tanken om at prøve en webshop. Problemet er bare at i mit tilfælde har kunderne bare for mange spørgsmål til at de springer ud i det via en webshop. De vi snakke om mulighederne, prøve på, se og fornemme inden de køber hvilket selvsagt er umuligt i en webshop. Jeg droppede den efter kort tid lidt fattigere noget klogere! Jeg er enig i Franks synpunkt, gå ud og find lækre loppefund i stedet for det er der flere penge i for dig. Webshoppen er ikke vores blodgade.

Derimod kan jeg godt anbefale Adwords, Jeg har værksted i Kolding og har kunder fra hele landet der finder mig via nette, Danmark er ikke større end folk gerne vil køre fra den ene ende til den anden for noget specielt.
Jeg kigger ind i butikken næste gang jeg er i Kbh. ::-)

Mvh Kim

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:15

Chuuuuu

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:25

Thanh:

Hej Niels!

En privat besked er sendt til dig.

Din webshop virker slet ikke på min computer, blank skærm...

Til trådsstarteren, hvad med at starte simpelt ud med en blog hvor du skriver om nogle af de fantastiske produkter du finder rundt omkring og måske linker til DBA hvor du har dine produkter til salg?

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Skrevet kl. 23:31

Hej Niklas!

Har du Java på din PC? Vær venlig at tjekke (også på Java-siden), om du har Java på din PC og prøve igen.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Chuuuuu

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:34

Thanh:

Hej Niklas!

Har du Java på din PC? Vær venlig at tjekke (også på Java-siden), om du har Java på din PC og prøve igen.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Ja jeg har java. Jeg sidder på en mac i chrome.

Dette beviser hvorfor det er skidt at lave frontend web i java...

For ikke at stjæle trådsstarterens tråd skal du være velkommen til at fange mig på en skype chat (niklasstephenson) hvis du vil have uddybende informationer og min holdning til hvorfor java ikke skal benyttes i frontend.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Skrevet kl. 00:32

Hej Niels og Niklas!

Niklas: Dette beviser hvorfor det er skidt at lave frontend web i java

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke kan køre min java-shop på din PC. Det er fatisk meget sjældent. Jeg mener, at det er en meget forkert, hurtig konklusion. Du skal vide, at Java er et af mest avancerede værktøjer til Internet-applkationer og mange af verdensdygtigeste softwareudviklere, som i mange år har arbejdet med den. Det kan godt være, at jeg ikke er god nok til at lave opgaven bedre. Men det er en altid en uendelig diskussion, når man snakker om et svært emne (en diskussion/samligning om/af forskellige teknologier er altid meget svær). I skal vide, at ingen ting i den her verden er perfekt. Det er altid bedre at kigge på de positive/gode af de andre. Det vigtigste for mig er, at jeg kan levere det, som kunder har brug for.

God nat.

Chuuuuu

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:06

Hej drenge 

Kan I ikke fortsætte den tekniske diskussion andetsteds. TAK!

Det forplumrer den reelle debat. 

Tilbage til webshoppen, så skal der ske noget. Sagen er at mit website er ultra statisk. Det betyder at kunderne ikke benytter det til andet end åbningstider eller kontakt-info.

Hvis jeg lægger de nye varer på nettet kan jeg ligesågodt også sælge dem via webshop.

BLOG: Min originale plan var en blog, hvor jeg en gang om ugen præsenterede en vare eller tre, men skrev uddybende om det.

Min lorte-webløsning (mono.net) har dog hverken blogfunktion eller nyhedsbrev, så derfor skal jeg have et nyt site under alle omstændigheder.  Jeg tror en del på en informativ blog, da viden fra en "ekspert" jo er noget folk gerne vil have frem for ugentlige salgsfremstød. 

vil gerne være anonym

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:39

Hej Søggi

Beklager at jeg var en af dem der var med til at snakke om noget andet end DIT problem ;)

Du har ret i at en webshop med unikke varer kan være lidt af en tidsrøver og med dine priser så kan det godt blive dyrt i længden. Men kan du ikke sætte en rutine op for hvordan du tilføjer en vare? Du bør få taget nogle ordentlige billeder (eks. er nogle lamper hvor der er et prisskilt på billedet for en anden vare - duer ikke).

Nogle muligheder du har er at bruge qxl.dk, trendsales.dk eller nemfamilie.dk (den har jeg været med til at lave). Eller også kan du bruge bloggen WordPress med et betalingsmodul. Men her skal du så påregne gebyr til PBS samt til betalingsgateway.

Det du skal se på idag er: hvor mange besøgende får du? Hvor kommer de fra? Hvor findes der links der peger på din side (faktisk kun 11)? Ud fra det kan du vurdere om du skal have en rigtig webshop eller bare nøjes med en side hvor man kan se dine produkter og så måske komme forbi din butik.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 14:21

1508 besøgende, heraf 808 unikke. Mere statistik kan jeg ikke få frem (udover 10677 sidevisninger

Man skal jo kun have 1000 kunder for at klare sig fint (500 x 1000) = 500.000 kr om året, men altså...

Sagen er lidt med sådan en tøse-butik at det vigtigeste er at jeg skal i damebladene. Det er stadig den primære motor. Vær i damebladene og hav de ting der er i damebladene.

I sommer var min butik med i en valby-guide og det gav bonus et par måneder frem. Solgte måske for op til 30-50.000 kr i damebladrelateret salg. Jeg kommer løbende med hist og her og til sommer kommer der en unik artikel fra mit hus også. Så det kører sådan set ok. 

Indtil videre tror jeg at jeg vil kigge på trendsales og den slags. Jeg får nok alligevel ikke noget seriøs webshop op at køre inden den døde vintertid er forbi, så måske skal jeg vente til næste vinter og så gøre det 100%.

Jeg er ihvertfald ikke overbevist om at en webshop er sagen - set med realitiske briller. Måske hvis jeg havde mere plads til fotosessions og en ungarbejder en dag eller 2 om ugen. Men det er der ikke mulighed for lige pt, dvs ingen bedre butikslokaler til fornuftig pris

vil gerne være anonym

Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 14:23

1508 besøgende, heraf 808 unikke. Mere statistik kan jeg ikke få frem (udover 10677 sidevisninger) 

Man skal jo kun have 1000 kunder for at klare sig fint (500 x 1000) = 500.000 kr om året, men altså...

Sagen er lidt med sådan en tøse-butik at det vigtigeste er at jeg skal i damebladene. Det er stadig den primære motor. Vær i damebladene og hav de ting der er i damebladene.

I sommer var min butik med i en valby-guide og det gav bonus et par måneder frem. Solgte måske for op til 30-50.000 kr i damebladrelateret salg. Jeg kommer løbende med hist og her og til sommer kommer der en unik artikel fra mit hus også. Så det kører sådan set ok. 

Indtil videre tror jeg at jeg vil kigge på trendsales og den slags. Jeg får nok alligevel ikke noget seriøs webshop op at køre inden den døde vintertid er forbi, så måske skal jeg vente til næste vinter og så gøre det 100%.

Jeg er ihvertfald ikke overbevist om at en webshop er sagen - set med realitiske briller. Måske hvis jeg havde mere plads til fotosessions og en ungarbejder en dag eller 2 om ugen. Men det er der ikke mulighed for lige pt, dvs ingen bedre butikslokaler til fornuftig pris

vil gerne være anonym

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)