Hej alle. Vi er et firma som er startet for godt 10 år siden med et navn indeholdt å og er registret i cvr. med å, men på nettet skrives det med aa. Har jeg retten til navnet med å og er der nogen som kender en god advokat da sagen er igang hos domæneklager |
Domæne med aa til å er det mit ??
|
Altså grundlæggende har man ikke ret til domæner man ikke selv vil købe. Dvs. man kan ikke bare lade være med at købe domæner med å,æ,ø også kun købe aa, også senere bare gøre krav på dem, hvis andre faktisk vil give de 45,- kroner om året, men ikke selv har ville ofrer på det. |
Jeg tror ikke du har helt ret, men det skal da prøves i en klagesag. og jeg vil jo netop gerne have det.
|
Til Sune Hvis man tager et navn som eks. bilgården opretter det med å i cvr. har domæne med aa. og der er ingen andre som har dette firmanavn, er det så ikke mit ??? det viste navn er et eksempel. Det jeg egentlig søger er en god advokat, som har forstand på disse sager. |
|
Til Sune Tro mig jeg har ledt på deres side |
Hej A.Kjær. Jeg har for nylig fået hjælp fra erhvervsadvokat Catharina Brink fra advokatfirmaet A4law. Hun har speciale i immaterialret (eks. varemærker, design, ophavsrettigheder og domænenavne). Hun er virkelig super sød, kompetent og hjælpsom og det skulle undre mig hvis hun ikke kunne rådgive dig om sagen. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i landet du er fra, men hun holder til på deres kontor i Kbh. Hun kan kontaktes på cbr@a4law.com eller tlf. 31152759. ~ Amaris |