Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne med aa til å er det mit ??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Vi er et firma som er startet for godt 10 år siden med et navn indeholdt å og er registret i cvr. med å, men på nettet skrives det med aa. Har jeg retten til navnet med å og er der nogen som kender en god advokat da sagen er igang hos domæneklager

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:18
Det er ikke helt så sort/hvidt at svare på - men hvis navnet er unikt (både i den forstand at andre firmaer ikke hedder det, men også i den forstand at det ikke består af almindelige ord, produktbetegnelser eller lignende) og firmaet var registreret med det navn før domænet blev registreret, kan man jo i hvert fald argumentere for at registreringen krænker jeres navnerettigheder. I så fald tror jeg at du har en god sag, men der er mange ting der kan spille ind og uden at kende de nærmere omstændigheder er der ikke nogen der kan komme med et særligt sikkert bud.
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:19

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:30

Altså grundlæggende har man ikke ret til domæner man ikke selv vil købe.

Dvs. man kan ikke bare lade være med at købe domæner med å,æ,ø også kun købe aa, også senere bare gøre krav på dem, hvis andre faktisk vil give de 45,- kroner om året, men ikke selv har ville ofrer på det.

Tilmeldt 16. Apr 09
Skrevet kl. 21:39

Jeg tror ikke du har helt ret, men det skal da prøves i en klagesag. og jeg vil jo netop gerne have det.

Tilmeldt 16. Apr 09
Skrevet kl. 21:41

Nej det er det ikke.

Tilmeldt 16. Apr 09
Skrevet kl. 21:49

Til Sune

Hvis man tager et navn som eks. bilgården opretter det med å i cvr. har domæne med aa. og der er ingen andre som har dette firmanavn, er det så ikke mit ??? det viste navn er et eksempel.

Det jeg egentlig søger er en god advokat, som har forstand på disse sager.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:40
Hvis man sammensætter to almindelige ord som i det nævnte tilfælde så vil jeg ikke tro at du nødvendigvis vinder sagen, men som du selv er inde på vil det nok være bedst at forhøre dig med en advokat der har forstand på den slags da der er rigtigt mange faktorer der kan spille ind i afgørelsen. Her ud over kan du prøve at tage et kig på nogle af de tidligere afgørelser der er blevet foretaget af klagenævnet, de ligger allesammen frit tilgængeligt på deres side. Kig f.eks. i oversigten over afgørelser efter andre domænenavne sammensat af almindelige ord.
Tilmeldt 16. Apr 09
Skrevet kl. 22:52

Til Sune

Tro mig jeg har ledt på deres sideSmile, men kan ikke finde noget tilsvarende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:14

Hej A.Kjær.

Jeg har for nylig fået hjælp fra erhvervsadvokat Catharina Brink fra advokatfirmaet A4law. Hun har speciale i immaterialret (eks. varemærker, design, ophavsrettigheder og domænenavne). Hun er virkelig super sød, kompetent og hjælpsom og det skulle undre mig hvis hun ikke kunne rådgive dig om sagen.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i landet du er fra, men hun holder til på deres kontor i Kbh. Hun kan kontaktes på cbr@a4law.com eller tlf. 31152759.

~ Amaris  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)