Jeg har netop modtaget en forsendelse af noget tøj købt på nettet. Når jeg læser fakturaen er det altså et eller andet som siger mig at noget er galt. Men jeg kan næsten ikke tro det da det drejer sig om en meget stor virksomhed. Kan nogen se om dette er lovligt - eller om der foregår en smule snyd: Virksomheden tilbyder fri fragt ved køb over 600 kr. - ellers er fragten fast 39 kr. Vare 650 kr. Online rabat -57 kr. Total inkl. moms 593 kr. Fragt 57 kr. Denne online rabat står der intet om på deres hjemmeside... Derudover står online rabat og fragt som 57 kr. For mig privat er det jo ligegyldigt og jeg betaler det samme. Men som virksomhed og momsregnskab - er det her så ikke noget fusk? Fragten er jo momsfri da den er til privat modtager - plus de undgår at betale moms af varens fulde pris pga online rabatten. Er det mig der ikke fatter noget - eller er det her noget skattesnyd? |
Er der virkelig ikke en frisk revisor eller bare en med nogenlunde økonomisk sans tilstede som kan eller tør svare på dette? Vi snakker en netshop med omsætning på langt over 100 mio om året...