Jeg har med succes haft portalen Joomlatutorials.dk her de sidste 8 mdr.
Her er et par eksempler på, hvad jeg har lagt fokus på:
Nyhedsbrev fra starten. Få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev - for at de gør det skal du give dem en grund til at gøre det. Fx, at de modtager 10% rabat, er med i en lodtrækning eller whatever. Nyhedsbrevet giver dig en unik mulighed for at få fat i dine besøgende - efter de har forladt dit websted.
Et forum er et hit; Så kan brugere generere indhold til dig. Gør det nemt for dem at oprette sig og - igen - giv dem en grund til at signe op. Fx, at de ti første, der skriver 50 posts modtager en hat af mug eller whatever...
Vælg det rigtige software fra start og husk ligeledes at tænke søgemaskineoptimering ind fra starten. Det er nemmere at rette, når det kun drejer sig om ganske få sider.
Analyser, hvor mange besøgende du kan få på relevante ord og optimer dine sider herefter.
Link din hjemmeside i google analytics og hold øje med dine brugeres adfærd. Bruger de kortere tid på websitet når du ændrer på noget? Hvor skal nyhedsbrevtilmeldingen sættes, for at flest kigger på den? Osv....
Skriv skriv skriv! Vær pisse aktiv og skriv artikler og kommentarer konstant. Skriv hellere 2 mellemgode artikler istedet for 1 helt finpudset. Du kan altid rette dem til senere.
.... Det var lige et par enkelte punkter, som jeg kunne komme i tanke om.