Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC er død - troldmand/kvinde søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min datter på 8 år har fået min aflagte dell inspiron 8600, så hun kan lege lidt og gå på nettet etc. Men nu er den gået lidt i hårknude.

Den starter op med en tekst, i retning af: " Windows er ikke lukket korrekt og jeg skal derfor vælge hvilken tilstand jeg vil åbne den igen. Her er der 3-4 muligheder. f.eks. åbne i fejlsikret tilstand og åben windows som den lukkede osv. Nederst er der en timer der tæller ned fra 25 sekunder.

Virker dette skærmbilled bekendt for jer?

Uanset hvilken tilstand jeg vælger, skifter den skærmbiled til det kendte billede med "Windows" og linien som løber frem og tilbage. Det står på 5-10 sekunder og så går skærmen fuldstændig i sort - og bliver der.

Og nu til mit spørgsmål Wink - Findes der en klog m/k her fra amino, som kan hjælpe mig? Jeg er bosat i Århus - og det vil jo derfor nok være nemmest hvis du geografisk er tæt på.

For at være ærlig, er jeg ikke interessert i, at kaste mange kroner efter den. (Da det jo egentlig kun er legetøj). Men omvendt set skal noget der kan laves for få kroner jo heller ikke smides ud. Så tror du at du udfra ovenstående kan få computeren op at stå igen, og at det kan økonomisk kan svare sig, så må du gerne give mig et praj.

Enten her eller på info@bmchristensen.dk

På forhånd tak

Birger

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Birger,

Det kunne tyde på, at Windows opstartsfiler er blevet defekte.
En reparation af Windows på hendes computer vil sandsynligvis kunne få den op at køre igen.
Hvilken version af Windows er der installeret på computeren?

Jeg bor i Favrskov, ikke så langt fra Århus.

Du er velkommen til at kontakt mig.

Send mig gerne en PM (personlig meddelelse). Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 08:33

Jeg kan føje til ovenstående at det drejer sig om windows XP home - hvis det skulle få nogen op af stolen Big Smile.

(Kan oplyse at jeg har været i kontakt med John fra Nielco IT; som hurtigit svarede mig. God service og velvilje - men havde ikke lige p.t. mulighed for at hjælpe med den omtalte XP home)

Birger

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 08:48

Hej BmøllerC!

Mit bud vil være at du sætter en Windows CD i maskinen, og installerer hele systemet igen.Stick out tongue

DBH Jonas.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:50

Hej,

Det lyder umiddelbart bare som om der kræves en reinstallation af Windows, i det der er nogle vigtige start filer der er øgelagt.

Jeg bor i Hørning, 12km fra Århus og jeg kommer gerne og laver der for 350kr + moms, og det er inkl. kørsel.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:51

Din Dell er vel 3- 4 år gammel nu ??

Min erfaring er at HD er ved at stå af, så gå ned og køb en lille HD 160 Gb, til en lille 500.00 så er du oppe at køre efter reinstall, da jeg regner med at alle vitale data er fjernet, siden din datter er på keyboardet Smile

Mvh
Juul

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 12:29

Takker for jeres gode svar. - Denni jeg vender lige tilbage til dig, hvis jeg beslutter at benytte mig at dit "udkørende tilbud".

Birger

Fra bagsværd
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:05

hvis du kommer fra kbh. prøv og kontakte ham her han har hjulpet mig med min computer og han har rimelige priser...

Henrik Larsen

61860022

han er en behalig mand, og han kan faktisk lave ALT

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:14

Du skal ikke bruge nogen penge på det.

Du åbner den i fejlsikret tilstand og lukker den så ned normalt igen.

Så starter du den og vupti tingene kører.

Det er med 99% sikkerhed fordi din datter bare har slukket på knappen og ikke lukket korrekt ned.

Virker det ikke efter dette, så er det frem med pungen dog Smile

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:17

BMøllerC:

Takker for jeres gode svar. - Denni jeg vender lige tilbage til dig, hvis jeg beslutter at benytte mig at dit "udkørende tilbud".

Birger

Hej, det er bare helt i orden.

Du ringer bare på 28 76 35 46

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)