Hej Jeg har et problem med at finde det sted i købeloven, hvor der står, at kunden har ret til at få hele købet returneret inden for 14 dage - også fragtomkostningerne - ved nethandel. Jeg har søgt efter det her i forum, men desværre har forbrugerstyrelsen redesignet deres side for nyligt, hvilket betyder, at alle links er døde. Jeg har brug for den præcise tekst, da jeg har en påståelig bogholder, der ikke mener, at vi skal returnere penge for fragten, men kun for varerne. Og så har jeg endnu et spørgsmål angående købeloven. Vi skal til at sælge specialfremstillede rammer efter mål indtastet af kunden på vores webshop. Så vidt jeg kan læse mig til, kan vi frasige os returretten her, når vi påbegynder arbejdet, så længe kunden aktivt accepterer dette forhold. Er det korrekt? Jeg går ud fra, at det ikke er nok at indføge det i vores normale forretningsbetingelser, som de alligevel skal acceptere ved køb. På forhånd tak Mvh Niels Tybjerg |
http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Rettigheder/20051206175022.htm
Hvem betaler forsendelsen?
Du skal selv betale for returforsendelsen, når du fortryder. Det du betalte for varen inkl. forsendelse frem til dig, skal du have tilbage, når du fortryder.