Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link til tekst om fortrydelsesret ved netkøb - også på fragtomkostninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et problem med at finde det sted i købeloven, hvor der står, at kunden har ret til at få hele købet returneret inden for 14 dage - også fragtomkostningerne - ved nethandel. Jeg har søgt efter det her i forum, men desværre har forbrugerstyrelsen redesignet deres side for nyligt, hvilket betyder, at alle links er døde.

Jeg har brug for den præcise tekst, da jeg har en påståelig bogholder, der ikke mener, at vi skal returnere penge for fragten, men kun for varerne.

Og så har jeg endnu et spørgsmål angående købeloven.

Vi skal til at sælge specialfremstillede rammer efter mål indtastet af kunden på vores webshop. Så vidt jeg kan læse mig til, kan vi frasige os returretten her, når vi påbegynder arbejdet, så længe kunden aktivt accepterer dette forhold. Er det korrekt? Jeg går ud fra, at det ikke er nok at indføge det i vores normale forretningsbetingelser, som de alligevel skal acceptere ved køb.

På forhånd tak

Mvh Niels Tybjerg

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan ikke lovligt ske fradrag af omkostningerne til fremsendelse til forbrugeren. Det følger af praksis vedrørende forbrugeraftaleloven, at det er det fulde beløb, der skal tilbagebetales, herunder altså også fragtomkostninger ved fremsendelsen til forbrugeren. Forbrugeren kan pålægges at betale omkostningerne til returnering. (Forbrugeraftalelovens § 21, stk. 2.)

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Garanti/garantiklage

http://themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/searchinclude/lovsamling/forbrugeraftaleloven.html

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 15:54

Tak for det til jer begge to - det afgjorde i hvert fald mit første spørgsmål

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:04

Hej Niels

I samme tekst stod der også.

Det er muligt at begrænse fortrydelsesretten for varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens særlige behov. Fortrydelsesretten ophører for disse varer, når udførelsen påbegyndes, men det er en forudsætning, at forbrugeren forinden har givet samtykke hertil. Fortrydelsesretten kan derimod ikke begrænses for bestillingsvarer - varer, som ikke normalt er på lager, men hjemtages til køberen. (Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 4.)

Mvh
Juul

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 16:11

OK - så må vi kunne nøjes med at indføje det i vores normale betingelser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)