Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salgsfaktura - før fakturadatoen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at få lidt hjælp.

Eksempel:

jeg udfører arbejde i oktober måned og sender en faktura til kunden som dateres d. 25 november.

1. Er det tilladt at bogføre denne faktura i oktober måned?

2. Eller  skal jeg lave en periodisering som jeg tilbagefører og så bogfører den faktiske faktura i november?

Hilsen

Trine

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 17:52

Hej

Du kan først bogføre fakturaen når du sender den (25. november). du bogføre den så som varesalg (omsætning) i kredit og på en debitorkonto i debet (da pengene jo ikke er kommet ind endnu).

Når kunden så betaler fakturaen så bogføre du kredit på debitorkontoen (den er så i nul) og debet på bank/kasse.

Ingen andre bogføringer.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Benjamin:

Hej

Du kan først bogføre fakturaen når du sender den (25. november). du bogføre den så som varesalg (omsætning) i kredit og på en debitorkonto i debet (da pengene jo ikke er kommet ind endnu).

Når kunden så betaler fakturaen så bogføre du kredit på debitorkontoen (den er så i nul) og debet på bank/kasse.

Ingen andre bogføringer.

Mvh.

Benjamin

Hej

Benjamins svar er helt korrekt. Hvis du vil ind i periodisering af indtægterne, skal du bogføre på igangværende arbejder med kredit under omsætningen og debet på tilgodehavende gruppen "Igangværende arbejde" pr. 31. oktober. Ved faktureringen, som anført af Benjamin, tilbagefører du posteringerne på igangværende arbejder.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:00

Hej begge

tak for hjælpen Smile

hilsen

Trine

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)