Min revisor har sendt mig til inkasso - og jeg ved ikke hvilke rettigheder jeg har, eller hvad jeg bør gøre. Efter jeg indgav en indsigelse mod inkasso firmaets første krav, har de nu sendt brev om afvisning af indsigelse og hvis jeg ikke betaler inden 3 dage vil det overgå til retlig behandling, og mine omkostninger stige. En revisor kan sende en hvilken som helst regning, 1) Hvordan er man beskyttet mod at få en alt for store regninger? Jeg har skrevet til Købmandsstandens Inkasso (KIS), at jeg er syg (jeg ligge pt i sengen og får stærk medicin) men gerne vil have vejledning før jeg beslutter mig for hvad jeg gør, og har spurgt om de kan sætte det i bero til jeg er rask. 2) Skal de sætte sagen i bero under sygdom? Jeg fik en regning på kvartalsregnskab fra min revisor som jeg var uenig i, jeg betalte ca. 1/4 del af den. Jeg havde følgende argumenter til begrundelse. 1) Jeg skulle betale det samme for et kvartalsregnskab, som for at årsregnskab, det kan ikke tage lige lang tid at lave 2) Eftersom jeg selv var nød til at lave det samme regnskabe (fordi revisoren nægtede at sende mig mine kvitteringer og jeg iøvrigt ikke mendte hans arbejde var korrekt ift hvad jeg havde oplyst ham) - kunne jeg se hvor lang tid det burde tage. Det tog mig under en time at lave det. 3) Min revisors oplyste timepris ift det antal timer det burde have taget, stemte ikke overens. Jeg har betalt ham for 3 timer, og har skrevet til inkasse at jeg kan være villig til at betale for 2 timer mere, men at alt andet er fuldstændig uhørt, da jeg mener det er mig der har en sag imod ham. Han mødte op på min bopæl uden aftale og overtalte mig til at han give ham mit regnskab det skulle nok blive billigt, og blive præcist som jeg ville have det. Jeg selv uddannet til at lave regnskab. Dagen efter fortryder jeg og vil selv lave regnskabet, men han er ikke til at få fat i og er flyttet fra sin adresse. Da jeg får fat i ham er han igang med arbejdet og jeg beslutter mig så for at fortsætte samarbejdet. Efter 2. regning som jeg klager over, nægter han at udlevere mit regnskab tilbage til mig. Jeg skriver til ham adskillige gange, og understreger at jeg skal bruge mit regnskab, og at det koster mig penge at jeg ikke har kvitteringerne. Da jeg skal bruge dem i en forsikringssag. Der går et par måneder før jeg får mine papirer, kun pga jeg skriver mange sms'er og tilsidst lover at betale resten af hans regning. Håber I kan hjælpe mig, da jeg ikke lige har råd til ekstra omkostninger og føler mig meget uretfærdigt behandlet. Mvh |
Mener bestemt ikke at en revisor eller for den sagens skyld andre har lov til, at tilbageholde dine papirer selvom du skylder dem penge.
Jeg har meget svært ved at se, hvorfor han skal lave et kvartalsregnskab til dig, hvem bogfører egentlig dine bilag, er det dig selv eller gør revisoren ??
Du skriver intet om din virksomhedsform, er det et selskab eller en personlig drevet virksomhed du har ??