Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP HJÆLP TEKNISK HJÆLP HJÆLP! HJÆLP! SCANNET. ARGH! HJÆLP!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha Lone, du er jo nærmest farlig nu ;-)

Jeg bruger ikke scannet men har testet en masse shops - det er som om, de alle har kopieret hinanden og det er skrækkeligt (kedsommeligt) at sætte varer op. Tja, hvem kan mon genopfinde de vise sten?

La' vær at bruge mus til det her - det går ud over arm og skulder - brug mousepad'en på en bærbar.

Jeg bliver lige lidt i tråden endnu, det er lidt underholdende Big Smile

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:01

Kirsten E:

Lone S. Hansen:

Det har de nu ændret, så man i stedet - helt elegant i øvrigt - får en noaccess og bliver kastet til forsiden.  (For at smide folk til en 404, som vi Scannet-ejere havde kontrol over, ville jo have været for smart). 

Hej Lone

Det har virket sådan ret længe (har jeg observeret). Det er ikke specielt optimalt - jeg har det OK med at sender kunden til forsiden, men en fejlmeddelelse ville have hjulpet.

Jeg har stort set droppet produktvarianter, med mindre det er uhyre simplet (vælg en lineal i tommer eller cm), og de avancerede har jeg helt opgivet. Har du overvejet at bruge 'relaterede produkter'? Det gør jeg med fx forskellige farver i samme kollektion. Du kan oprette een vare, eksportere, rette til i CSV-filen, og importere igen. Jeg har ikke lavet dybere analyser på det, men det er måske værd at overveje?

MVH

KIrsten

Hej Kirsten, 

Jeg forstår godt hvorfor Scannet har lavet noaccess på ikke-aktive produkter. Lige i min problemstilling passer det mig dog utroligt dårligt :-)
At en kunde ryger på forsiden, hvis de rammer et inaktivt produkt fra Google er til at leve med. At de ryger til forsiden når de forsøger at vælge en størrelse på en kjole i en dropdown er en anden sag.

Det du foreslår er i bund og grund det samme jeg foreslår.  I forvejen har jeg et produkt per farve produktet findes i.
Det eneste jeg vil gøre ekstra - er at kode en dropdown, hvor man fra det ene produkt kan vælge det andet, i stedet for at bruge relaterede produkter til det (for det vil ikke rigtigt være optimalt med størrelser).  

Simona - Uniquebook:

Uha Lone, du er jo nærmest farlig nu ;-)

Jeg bruger ikke scannet men har testet en masse shops - det er som om, de alle har kopieret hinanden og det er skrækkeligt (kedsommeligt) at sætte varer op. Tja, hvem kan mon genopfinde de vise sten?

La' vær at bruge mus til det her - det går ud over arm og skulder - brug mousepad'en på en bærbar.

Jeg bliver lige lidt i tråden endnu, det er lidt underholdende Big Smile

Jeg brugte trackpad til det og kunne nærmest ikke bevæge mig bagefter - jeg har i de sidste halvandet år haft utroligt dårlige tommelfingre (hvilket er skræmmende som ind i helvede, når man nu lever af at tegne). At "klikke" med tommelfingeren omkring 80 gange per produkt var ikke lige optimalt. 

Jeg bruger jo til gengæld normalt wacomboard - jeg ejer ikke en mus. Så jeg håber, at det vil være lidt bedre for fingrene, hånden, håndledet, albuen og skulderen :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:45

Jeg har helt opgivet at lave produkt varianter .... for jeg har også farve varianter på mange af produkterner og så kan du lige tilføje yderligere 50 punkter til din liste + at du så lige skal oploade nye billeder på hver produktvariant. kors i r... Fatter ikke det system!

Scannet er venlige, men arogante i deres holdning til at ændre på shoppen især når  de siger at du bare kan købe system 2.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:52

Det var egenligt ikke ret meget hjælp du fik der, sorry Smile

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bent A.:

Jeg har helt opgivet at lave produkt varianter .... for jeg har også farve varianter på mange af produkterner og så kan du lige tilføje yderligere 50 punkter til din liste + at du så lige skal oploade nye billeder på hver produktvariant. kors i r... Fatter ikke det system!

Scannet er venlige, men arogante i deres holdning til at ændre på shoppen især når  de siger at du bare kan købe system 2.

Til Scannets forsvar, vil jeg sige at jeg normalt synes at de har en helt vildt sød og kompetent support  (der også fra tid til anden griner pligtopfyldende af mine dårlige vittigheder) - lige med sådan nogle halvkreative ting, der går ud over, hvad man normalt kan gøre i shoppen, er det dog meget afhængigt af, hvem man lige får fat i.  Hvis man får fat i én der ikke har forsøgt at sprænge rammerne i systemet, er det jo klart at svaret vil være: "det kan man altså ikke" (og det er jo et pænt stort gamble, når man vælger at sende en e-mail midt om natten, som jeg helt intelligent gjorde- når man ringer, indenfor telefontiderne kan man i det mindste aflure på deres website, hvem der er på vagt først). 

Jeg skal dog også indrømme, at jeg blev halvsnerpet over det e-mail svar jeg fik i dag - for jeg afsluttede præcis min mail med ordene: "Jeg ved godt, at standardsvaret er "skift til Webshop2", men hvis én eller anden har en idé til, hvordan man kan fake det til man maker det på Webshop1, for the time being, så ville jeg være ekstremt lykkelig."

Og svaret jeg fik var : "Skift til Webshop2".  
Well, gee thanks. Indifferent 

Anyway - det er måske en mulighed at have manuel lagerstyring, fortsat - det virker bare fuldstændig sindssygt på mig, at det er lettere at holde styr på 4 x 400 varer i hovedet og på post-its agtigt - og tilrette manuelt, hver gang der kommer en ordre, end det er at køre automatisk lagerstyring på det. Det forekommer mig altså vanvittigt. Jeg vil have et nedslag i prisen, for falsk markedsføring af features i hvert fald så ;-)

"Hos vores virksomhed kan du få en helt ny ipod for kun 36 kroner - til gengæld tvinger vi dig til at slå dine egne knæskaller ind med en poolkø før du får den udleveret. Hvis du har brug for det, guider vi dig dog gerne telefonisk igennem, præcis hvor du skal ramme og med hvor meget kraft, for virkelig at knuse knoglen på den helt rigtige, smertefulde måde -  God fornøjelse. Please sign here"

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 02:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone,

Jeg er ked af, at høre om dit dårlige shopsystem Stick out tongue, du bør virkelig overveje at skifte system med det samme. Jeg kan kun anbefale magentocommerce der løser din problemstilling på 1½-2½ minut og desuden uden besvær kan give produkterne endnu flere muligheder. Jeg vil meget gerne hjælpe dig med en evt. overgang fra scannet til magento, og rådgive dig om de bedste leverandører, moduler etc.

Vh

Nicolai

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:49

Lone S. Hansen:
Jeg vil have et nedslag i prisen, for falsk markedsføring af features i hvert fald så ;-)

"Hos vores virksomhed kan du få en helt ny ipod for kun 36 kroner - til gengæld tvinger vi dig til at slå dine egne knæskaller ind med en poolkø før du får den udleveret. Hvis du har brug for det, guider vi dig dog gerne telefonisk igennem, præcis hvor du skal ramme og med hvor meget kraft, for virkelig at knuse knoglen på den helt rigtige, smertefulde måde -  God fornøjelse. Please sign here"  

Skype-BigSmile

Tak for den redaktionelle inspiration til det næste nyhedsbrev..
Hav en god søndag, og sig nu til, hvis jeg igen skal tælle dametasker...

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 20:18

Lone S. Hansen:
Til Scannets forsvar, vil jeg sige at jeg normalt synes at de har en helt vildt sød og kompetent support  

Helt enig, men det har de dælme også været nødt til med det l...system de har holdt os hen med i alt for mange år. De har igen været arrogante i deres holdning, jeg har flere gange haft fornemmelsen af at det var lidt: "Tag vores system som det er eller brok dig et andet sted. Vi ændrer noget når det passer os." 

Jeg skifter shopsystem, det bliver ikke til version 2 hos scannet. Det bliver Magento. Men hvornår ... Kommer tid, kommer råd.

jeg synes også at Scannet tager pis på deres eksisterende kunder ved ikke at tilbyde at kunne opgradere kvit og frit. Det har trukket os rundt ved næsen med lovning om at "lige snart kommer der en ny shopversion". 2 år, minimum. Shame on you.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)