Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp, jeg vil starte netbutik !

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Hej sælgere af webshop løsninger..

Læs nu trådstarters indlæg, hvor hun spørger efter gode råd Wink:

annastrangholt:
men jeg mangler meget viden inden for området, så som skat, moms, hvor jeg finder en til at lave en god netbutik, osv :-) så jeg håber der er en eller flere der kan fortælle mig alt jeg skal vide fra start.

mange hilsner anna

Velkommen til, Anna Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:28

Jesper Laugesen:
Hej Anna

Her på Amino er der lavet en FAQ , med spørgsmål og svar nok til at holde dig beskæftiget hele weekenden - og lidt til. Der er links og gode råd til rigtig mange gode ting , så start her:

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/faq-til-nye-iv-230-rks-230-ttere.aspx

God fornøjelse

Mvh

Jesper  

Prøv også at læse nogle af de forum tråde, som omhandler start af webshop.
Du kan få en masse inspiration ved at læse Martin Thorborgs gratis E-pusher Light, som kommer med en masse gode råd om det at være E-købmand.

Du kan også læse nogle af de tråde her på Amino om Internetmarketing og salg på webshops og websites.

Og så ellers bare spørg.
Der er virkeligt mange fantastisk kompetente udbydere af Webshop løsninger her på Amino. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Anna, først og fremmest skal du vælge et shopsystem. Der vil være en masse som har mange forskellige meninger til dette (jeg har også min, men skal prøve at være objektiv). Der er hovedsageligt 2 muligheder, hvis det skal være til et overkommeligt budget

Open Source: Hvor du vil kunne eje din shop 100%. I starten vil du ikke opleve de store fordele i dette, men din butik vokser, vil du blive glad for ikke at være låst i system du kun lejer. Her har du selv al ansvar for programmering og ændringer.

Closed Source: Her lejer du en webshop, du ejer selvfølgelig selv dit domæne, og opstår der begrænsninger i sådan et shopsystem, kan du senere skifte til et andet, da du jo vil eje dit domæne. Når du surfer rundt og kigge på "leje" systemer, så kan du som tommelfingerregel sige at du altid skal have den dyreste udgave på udbyderens hjemmeside; også fra starten. Vælger du ikke den, så har udbyderen ofte lukket for vigtige funktioner som fx nogle søgemaskine muligheder.

Jeg vil anbefale dig at starte med at leje din shop, og så senere, når alt kører, skifte hvis du ikke er tilfreds. Det kan lyde lidt af dobbeltarbejde, men det kan være langt mere risikabelt at købe rettigheden til din shop, for derefter at finde ud af at shoppen er noget værre l... Når du selv ejer din shop, så skal du også selv stå for fx sikkerhedsopdateringer, programmering når der kommer nye browsere og designer så begynder at se fjollet ud. Den pris det koster, kan nemt overgå hvad det koster at leje en shop. Som closed source system kan jeg anbefale Dandomain.dk og bgsys.dk

Få en proffessionel til at designe siden. Jeg ved af gode grunde ikke hvor stort dit budget er, men som min. skal du få designet dit topbanner, og få farvevalg til resten af siden.

Af betalingsmuligheder skal du have kreditkort gennem pbs. Du skal have både den danske og internationale pakke. Har du ikke dette, vil det være som at have en butik på strøget og kun lukke dem ind over 1.90 m. Det koster 3750,- i oprettelse, samt ca. 4000 om året, i fast gebyr til pbs og gateway. (afhængigt af gateway udbyder).

Det allerførste du skal sørge for når du får din shop er at få lagt koder ind fra google analytics. Dette vil være et uundværligt værktøj til at analyserer hvorfra du får dine besøgende og kunder. Du må ALDRIG lave markedsføring uden at måle på om du får noget ud af dine penge. Dette kan gøres i Google Analytics, som er gratis

Når du så kommer i gang, så sørg for ikke at bruge penge på markedsføring det første stykke tid, få en fornemmelse af hvad dine besøgende vil have, om du har nok varer, om du kan levere den rigtige service, etc. Der skal meget lidt til at online markedsføringspengene er spildte.

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:56

Hej Anna,

Læste ikke de forrige svar igennem så ved ikke hvad der er blevet svaret men....

For det første vil jeg anbefale at du køber allerede eksisterende web shop (du undgår alt det bøvl med en web udvikler og alt andet der tager så lang tid og ikke mindt energi og pengeSmile). Med eksisterende web shop får du ofte mange "goodies" emd som kundeliste og alt andet godt med (som tager ellers lang tid at selv udvikle).  Plus det er ret sansynligt at google "kender" web shoppen allerede, der er nok pbs tilknytted, aftaler med forskellige leveandører osv.

Det kommer selvfølgelig an på hvilken web du vil have  men find en web der er allerede eksisteret i nogle år (det tager MINDST 6 måneder ofte længere tid at opbygge det hele fra bunden). Tro mig der er så mange detaljer man ikke ved om og kan ikke vide før man har kaster sigselv ud i det MEN det er  altid godt at være lidt forberedt til det. 

Før du går i gang med noget som helst  gør digselv en tjeneste og læs "E-pusher" fra Martin Thorbjorg. Du kan downloade gratis light version her http://www.e-pusher.dk/e-pusher_light/

Håber det hjælper lidtBig Smile

bedste hilsner,

Kristi

Hudpleje der får englene til at synge (B2B) :www.everydayluxury.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:38

@annastrangholt @Dimsedut

Dimsedut:

Jeg vil anbefale dig at starte med at leje din shop, og så senere, når alt kører, skifte hvis du ikke er tilfreds. Det kan lyde lidt af dobbeltarbejde, men det kan være langt mere risikabelt at købe rettigheden til din shop, for derefter at finde ud af at shoppen er noget værre l... Når du selv ejer din shop, så skal du også selv stå for fx sikkerhedsopdateringer, programmering når der kommer nye browsere og designer så begynder at se fjollet ud. Den pris det koster, kan nemt overgå hvad det koster at leje en shop. Som closed source system kan jeg anbefale Dandomain.dk og bgsys.dk

Få en proffessionel til at designe siden. Jeg ved af gode grunde ikke hvor stort dit budget er, men som min. skal du få designet dit topbanner, og få farvevalg til resten af siden.

Super svar!

Jeg vil dog gerne nuancere svaret lidt. Jeg er enig i, at har man ikke den store erfaring selv, så få lavet/designet din webshop af professionelle. Dog kan den sagtens være OpenSource fra starten, hvis web site designeren er erfaren i et OpenSource CMS med tilhørende Web Shop modul. Blot skal du i starten være opmærksom på, at du vælger et hotel, der udbyder den valgte løsning inkl. sikkerhedsopdateringer, så du kan koncentrere dig på din forretning.

Jan

Jan Rasmussen - Vores Familie Web Site:  www.kaddu.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)