Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man nægte et salg pga. prisen?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

 

Jeg starter en auktions side her til den første og har i den forbindelse lige et spørgsmål.

 

Eksempel: 

Jeg sælger en helt ny vare til en pris a 7000,-

Der bliver budt lidt på varen, men denne ender kun på 140,- 

 

Kan jeg lovligt nægte at sælge denne vare til 140,- hvis jeg i mine forretnings betingelser skriver at jeg kan annullere et køb, såfremt at varen opnår en besparelse på over 98% i forhold til normalprisen? 

 

Mvh 

Jonas Buch

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel skrive i bruger betingelserne at en minimumspris skal opnås, så vil minimumsprisen bare skulle fremgå for hver vare - hvilket igen ville gøre det kun ville give mening at starte budende derfra.

Så hvis du vil havde en side du skal få succes med, så nej... Det er den risiko du har..

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Langt de fleste auktionshuse kører med mulighed for mindstepriser på deres varer. Der er også mindstepriser på nogle af varerne her på Amino marked så vidt jeg kan se ("mindstepris ikke opnået").

Det må også være en mulighed for dit site.

Mvh
Peter 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vil arbejde med mindstepriser som alle andre auktioner. Hvis en varer ikke når en mindstepris er du ikke forpligtigtet til at sælge...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det vil være i strid med markedsføringsloven at udbyde en vare til salg, for en pris den ikke kan erhverves til.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min auktions forretnings idé, er lidt anderledes end almindelige auktioner og derfor vil en mindstepris ikke være en løsning. Den eneste løsning jeg umiddelbart ser er at man kunne lave en sådan klausul der gør det muligt at ophæve auktionen hvis der er en besparelse på 98% eller derover. 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er lovligt eller ej.

Men jeg syntes da det er en meget dårlig ide, og noget du vil miste mange kunder på. Så umiddelbart tror jeg der skal tænkes lidt mere over ideen inden den køres videre :-)

Ellers held og lykke.

Handel med varepartier via Trademen

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Min auktions forretnings idé, er lidt anderledes end almindelige auktioner og derfor vil en mindstepris ikke være en løsning. Den eneste løsning jeg umiddelbart ser er at man kunne lave en sådan klausul der gør det muligt at ophæve auktionen hvis der er en besparelse på 98% eller derover. 

Hvad er forskellen?

/Miriam

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Det vil være i strid med markedsføringsloven at udbyde en vare til salg, for en pris den ikke kan erhverves til.

Michael

Hej Michael.

Hvad mener du? At man ikke kan nægte salg, såfremt der ikke er en mindstepris?

/Miriam

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Jonas:

Min auktions forretnings idé, er lidt anderledes end almindelige auktioner og derfor vil en mindstepris ikke være en løsning. Den eneste løsning jeg umiddelbart ser er at man kunne lave en sådan klausul der gør det muligt at ophæve auktionen hvis der er en besparelse på 98% eller derover. 

 

Hvad er forskellen?

/Miriam

Jeg tjener pr. bud der afgives og derfor vil en mindstepris ikke løse problemet :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)