Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligstøtte som iværksætter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg skal snart til at opstarte egen virksomhed, hvilket vil være en webshop som vil have beliggenhed på min egen adresse. Jeg kom derfor til at tænke på hvorledes dette vil påvirke min boligstøtte?

Jeg skal i forbindelse med virksomheden ikke have noget varelager men har det nogen betydning da jeg jo stadig registrere virksomheden til min adresse.

Derfor vil jeg vide om jeg mister min boligstøtte? For logisk set må den vel blive mindre desto højere indkomst jeg har.

Håber i kan svare på mit spørgsmål.

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 13:19
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29

Nej har jeg godtnok ikke, men da det blot drejer sig om en webshop som forhandler med dropshipping var kunne jeg ikke forestille mig andet, men tager lige kontakt til udlejer her idag.

Jeg kan umiddelbart ikke se ud fra de links hvordan boligstøtten vil blive berørt men tager også lige kontakt til kommunen idag og ser på hvad de konkrete regler er.

Men tak for hjælpen! :)

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 14:16

Du kan faktisk læse det i det sidste link:

Indkomst og formue

Alle indtægter i husstanden indgår i beregningen. Også børns eventuelle indtægter over 17.500 kr. årligt medregnes.

Der medregnes de typer indkomster, der ifølge skattelovgivningen kaldes:

• Personlig indkomst - det vil sige løn (fratrukket arbejdsmarkedsbidrag), uddannelsesstøtte, arbejdsløshedsdagpenge, sygedagpenge, kontanthjælp, pension, honorarer, indtægt ved selvstændig virksomhed og lignende   "

Jeg synes,det er godt, du tager kontakt til din udlejer og kommunen.

Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)