Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karton omslag til fotos med tryk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke fundet en løsning endnu...

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet bare at få lavet et karton med en bukkestreg og så sætte et par selvklæbende fotohjørner i - det giver dig lidt mere arbejde men vil sikkert være den biligste løsning. Digital tryk ville måske kunne lade sig gøre, man skal dog nok lige teste på hvor meget farven springer i falsen da den er mere skrøbelig end offset.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JesperFG

Der findes mange løsninger, for reelt set, så er papir så taknemligt at det tager imod næsten alt farve. Og den eneste grund til at man bruger noget specielt i fx. serigrfibrancen er jo netop så over tryk  så ikke ses så tydeligt.

Men giver dig ret i at der findes mange firmaer som der kan trykke på sådanne kasser, også samlet inden for serigrafi brancehen, tampontryk.

Bare tag fx alle skilte i dansk supermarked, er jo serigrafi trykt. Og skal man over en hvis del, hvor der kun er rene farver så kan digitaltryk ikke svare sig.

Men offset er efterhånden den dominerende tryk meteode inden for papir varer.

/Kenneth

Ps. jeg gør ikke i papir/pap.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej JesperFG
Der findes mange løsninger, for reelt set, så er papir så taknemligt at det tager imod næsten alt farve. Og den eneste grund til at man bruger noget specielt i fx. serigrfibrancen er jo netop så over tryk  så ikke ses så tydeligt.
Men giver dig ret i at der findes mange firmaer som der kan trykke på sådanne kasser, også samlet inden for serigrafi brancehen, tampontryk.
Bare tag fx alle skilte i dansk supermarked, er jo serigrafi trykt. Og skal man over en hvis del, hvor der kun er rene farver så kan digitaltryk ikke svare sig.
Men offset er efterhånden den dominerende tryk meteode inden for papir varer.
/Kenneth
Ps. jeg gør ikke i papir/pap.

Hej Kenneth,

jeg forstår ikke helt dit indlæg og det er muligvis slet ikke møntet på mig, da det originale spørgsmål ikke er mit - jeg har bare svaret
JA, jeg ved der er mange løsninger med papir- har arbejdet med det i 20 år.
Vi taler ikke kasser men et omslag, dvs et ark der bare er falset.
Nu har jeg ingen statistikker men jeg vil jo nok vove påstanden at offset tværtimod taber markedsandele til digital der bliver bedre og bedre. Det er naturligvis offsets høje startpris der er en hæmsko hvor digitale tryk stort set ikke har nogle startomkostninger. Ligeså snart vi kommer over et vist antal tryk så vinder offset så igen, med mindre man fx har brug for at hvert tryk er unikt (fx navneændring). I den anden ende så æder Heatset også lidt da startomkostningerne til det er faldet (og firmaerne er sultne). Da jeg startede i reklamebranchen var der stort set kun offset som mulighed, eller farvekopier til MANGE penge, men så sneg dtp sig pludselig ind og printerne gik fra matrix til laser - og verden har ikke været den samme siden. Wink

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg vil nødigt tage modet fra dig, men hvis ikke du er indstillet på at ville give
noget for omslagene, så finder du ikke løsningen, det du spørger på er ikke
en så simpel opgave, som du måske tror, jeg kan give dig lidt tal de er mine
kostpriser, og hvis jeg også skal have penge til at betale mit amino abonnement
så er jeg også nødt til at tjene lidt på det ;o)

hvis du tager udgangspunkt i 1000 stk ialt fordelt på flg. antal/størrelser 350+350+200+100
så er der karton for ca 1.400,- så skal du have en stanseform til ca 400,- så er der en
opstilling til 225,- og først nu skal vi igang med at stanse og det tager ca 4 timer, så du kan
nok se at der er du jo allerede oppe i nærheden af 3.100,- og der er der ikke noget tryk på
endnu, hvis det skal være på sort karton, kan det kun trykkes serigrafisk, da starter vi med
filmomkostninger + rammeudgifter + opstart + farve + tryktid anslået pris ca 4.800,- så netop
derfor foreslog jeg dig at få det lavet som offset, sort + lak på hvidt 350 grams papir, stanset
og foldet til en gennemsnit pris på 6,- pr. stk.for 200 stk af hver og 2,42 pr. efterflg. 100 stk.

mit tilbud står stadig åbent.....ellers vil jeg bare sige God Jagt ;o)

mvh

MegaTryk® ApS

Kenneth Lyng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle svar.

Jeg har nu bestilt omslag, det blev dog ikke til en Amino ordre i denne omgang :-(

Mvh

Thomas S.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

  Omkring karton-omslag med slidser, så er det altså ikke en god løsning til billederne.

Jeg ved godt at du allerede har fundet en løsning og en leverandør, men det er mere af hensyn til andre som eventuelt en gang i fremtiden vil have lavet noget tilsvarende.

Når man laver slidser i noget, f.eks. til at holde billeder, visitkort eller lignende, så skal man lige huske at hjørnerne, fra det som sættes ind i slidserne, stikker ud på bagsiden.
Så hvis man laver løsningen på omslagsmappen til billederne, ved at tage et stykke sort karton og så udstanse slidser i kartonen, så kommer de hvide hjørner fra billeder til at stikke ud på bagsiden af den sorte karton - og det ser altså ikke fikst ud.

Det er bl.a. sådan en problematik som man skal tage højde for når en kunde kommer og ønsker en folder eller andet hvor der netop skal være slidser til f.eks. en lille brochure eller et visitkort.

Det var blot lige mit indpark - der er jo ingen grund til at lave de samme fejl når andre allerede har begået dem i tidernes morgen Wink

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Løsningen blev hellere ikke som beskrevet tidligere.

Det blev derimod en "Salgsmappe" i str. A5(lidt større) som dækker det meste at behovet.

Mvh Thomas

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Kan du ikke løfte sløret for hvilken løsning du besluttede dig for, leverandør og hvordan det virker ?

Jeg skal nemlig selv ud og finde leverandør af papomslag til fotos. Jeg vil fotografere lidt børn her i det Nordjyske. vh May-Britt

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)