Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat-basar. Kan du lide ideen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går i øjeblikket med en ide til et website projekt, som vil gøre det nemmere at nå privatkunder og gøre det sjovere for privatkunder at finde dig.

Websitet har jeg valgt at kalde Rabasar.
(Basar er i øvrigt et persisk ord som betyder "Stedet med priser":)

En rabat basar hvor privatpersoner opretter sig gratis, fordi der er tilbud at hente herinde. Det kan sammenlignes med en indkøbsforening.
En rabat basar hvor virksomheder opretter sig gratis, fordi I gerne vil give vores medlemmerne tilbud som de ikke får andre steder.

Det er et eksperiment som jeg har startet som en facebook fangruppe. Ideen er meget ny og der er ikke mange fans endnu.
Men alt imens jeg designer og opsætter websitet, så skal gruppen gerne generere en del medlemmer, som så vil flytte med over på sitet når vi går online.

Medlemmerne får:
En gratis profil indeholder navn, køn, alder, by og avatar/billede. Mulighed for at se firmaers tilbud som kun gives til vores brugere.

Som firma får du:
En gratis profil med firmanavn, firma beskrivelse (som skal være unik), kontaktinformationer, mulighed for at html-designe din profil, aktive tilbud (med links), gæstebog, bedømmelsesystem, og avatar/billede (firmalogo)
Dertil bliver dit firma listet i vores offentlige linkkatalog, med de oplysninger som du har brugt på din profil. Aktive tilbud med deeplinks blive ikke listet på kataloget, da man først kan se dit tilbud når man er logget ind.

Hertil kommer muligheden for at købe reklamepladser på siden, plus plads på det ugentlige nyhedsbrev. (Det er her Rabasar får mulighed for at tjene lidt selv.)

Forudsætningen for at du som firma kan oprettes er, at du er villig til at give ekstra procenter til medlemmerne.
Hvor mange procenter, er helt op til dig. Men køres der med 25% rabat på et produkt, og 27% rabat til Rabasars medlemmer, er det alligevel 2% sjovere at være medlem af Rabasar. ;)
Der stilles heller ikke krav til hvor ofte du skal give særtilbud, men det vil stå i firmaets profil hvornår firmaet sidst har oprettet tilbud.

Vi vil ikke lave købemulighed på Rabasar, da vi hellere vil skabe trafik på din side. Om du så ønsker at give en rabatkupon via din profil eller oprette et produkt som kun linkes til fra Rabasar, er helt op til dig.
Desuden forestiller jeg mig at firmaer vil få lettere ved at komme af med restpartier ol.

Det er min ide i korte træk.

Hvad synes du om det?
Er det set før?
Har du ideer til andre funktioner?
Kan du komme på faldgrupper?

Glæder mig til feedback.

Vh

Dennis

(Ps. Kan du se potentiale i projektet, og er du velbevandret i php / mysql / joomla, og har du lyst  til at være med til at bygge det sammen med os som partner, vil jeg gerne høre fra dig. Det vil være en fordel hvis du samtidigt er fra Århusområdet.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 18:18

Ok. Jeg tolker Jeres tavshed som om det er dum ide. :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:35

Jeg synes ideen er super fed... Det er lidt en videre udvikling af de velkendte mailingslister...

Hvis jeg skal komme med noget konstruktivt, så er her et par ting du bør overveje eller tænke over.

1: Er det smart at guide kunderne videre til de forskellige shops? Bør der ik være en call-to-action på din måde, for at få mest muligt salg ud af det?
Ved at sende folk videre til de enkelte shops, så vil der falde en del fra, og det gavner hverken dig eller shoppen.
Måske der skulle laves et smart betalings setup på siden, og det koster f.eks 3% for shoppen at benytte denne...

2: Især brugervurderingerne er super, og du bør helt klart satse på det. For det både validere en shop, men det giver også troværdighed om hele konceptet. Så gør så meget som muligt i det område.

3: Din omsætning! Tvivler på at du kan reklame finansiere det hele. Og derfor opstår spørgsmålet, om du ik allerede fra start burde få de erhvervsdrivende med på at spytte penge i kassen. Du udvikler en salgs platform, som sælger nu og i fremtiden. Vil man have del i denne, så er det vel fair nok, at man er med til at betale nogle af udviklingsomkostningerne mm. Det gavner igen alle i længden...

4: Det skal ik kun være en måde at afsætte restpartier på. For så oplever du et stort fald i de besøgendes interesse. Der skal helt klart være nogle retningslinier angående varerne, minimums mængder på lager før man sætter noget til salg osv... Du skulle nødig skabe Netto effekten, hvor folk ik gider besøge siden, da alt alligevel er udsolgt...

5: Største faldgruppe er medlemmerne. Det kræver rigtig mange medlemmer, at få sådan en side til at fungere. Du skal ik regne med, at mere end 1-5% køber et tilbud, og der skal derfor virkelig knokles på den front. Får du ik nok medlemmer, så kan projektet alene der risikere at dø...

Men fedt koncept, som du helt sikkert bør arbejde videre med enten i nuværende form, eller starte ud i en knap så krævende og dyr version, som der så kan bygges videre på senere hen...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:44

Jeg synes ikke det er en dum ide , med det er en meget omfattende ide , som er svær at tage stilling til , da der er mange aspekter i sådan en sag .f.eks.

programmering

pengene markedsføring

Der skal skabes meget trafik , så det kræver meget energi og nok en del søvnløse natter til søgeord optimering , da annoncør vis de skal blive ved at skabe nyheder og tilbud skal have en del respons ,

Dette er en meget stor mundfuld dette her , synes jeg  , jeg synes det kræver meget arbejde.

med ideen lyder da meget godtSmile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 19:08

Tak for respons. Det var lige hvad jeg trængte til. :)

Fashion-Seller:

Jeg synes ideen er super fed... Det er lidt en videre udvikling af de velkendte mailingslister...

Hvis jeg skal komme med noget konstruktivt, så er her et par ting du bør overveje eller tænke over.

1: Er det smart at guide kunderne videre til de forskellige shops? Bør der ik være en call-to-action på din måde, for at få mest muligt salg ud af det?
Ved at sende folk videre til de enkelte shops, så vil der falde en del fra, og det gavner hverken dig eller shoppen.
Måske der skulle laves et smart betalings setup på siden, og det koster f.eks 3% for shoppen at benytte denne...

Grunden til at jeg havde tænkt på at sende folk videre til de forskellige shops, er at det 1. ikke kræver den store programmering. 2. er for at de forskellige shops får trafik.
Men dine argumenter kan jeg sagtens følge.
Ideen udsprang af at jeg ville lave et linkkatalog, men ville føre tanken lidt længere.
Og så også fordi jeg forestiller mig Rabasar som en online indkøbsforening.
Men du mener at for mange vil falde fra, hvis de ikke kan købe direkte på siden?

Fashion-Seller:

3: Din omsætning! Tvivler på at du kan reklame finansiere det hele. Og derfor opstår spørgsmålet, om du ik allerede fra start burde få de erhvervsdrivende med på at spytte penge i kassen. Du udvikler en salgs platform, som sælger nu og i fremtiden. Vil man have del i denne, så er det vel fair nok, at man er med til at betale nogle af udviklingsomkostningerne mm. Det gavner igen alle i længden...

Jeg har ikke de store forventninger om en stor omsætning til mig selv, men havde forestillet mig at optimere løbene.
Der hvor jeg vil have de forskellige shops til at spytte i kassen, er ved at give ordenlige tilbud. Dette er med til at gøre basaren interessant for medlemmer, hvilket vil trække flere medlemmer til, til alles fordel.

Fashion-Seller:

4: Det skal ik kun være en måde at afsætte restpartier på. For så oplever du et stort fald i de besøgendes interesse. Der skal helt klart være nogle retningslinier angående varerne, minimums mængder på lager før man sætter noget til salg osv... Du skulle nødig skabe Netto effekten, hvor folk ik gider besøge siden, da alt alligevel er udsolgt...

Helt enig. Det skal ikke kun være til restpartier, og der kommer også helt klare retningslinier. Men har man et meget begrænset parti skjorter, så gør man klogt i at gøre opmærksom på dette, og lige så snart man har fået solgt ud, så lukker man sit tilbud på basaren.

Men ja, jeg vil nok starte ud i en knab så krævende og dyr form, da jeg netop ikke har penge til at ansætte flere udviklere og ikke ønsker at få webshops til at spytte i kassen før vi ved hvordan det her koncept vil konvertere.

Vh

Dennis

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 19:10

Mikael.

Jeg er helt indstillet på at det kan koste mig rigtig mange timer.

Jeg har blot en god mavefornemmelse omkring det, og så må jeg satse helt.

Hvad angår markedsføring, så kan det være en fordel for de enkelte shops at være med til at markedsføre med et logo for rabasar.

Blot en tanke.

Vh

Dennis

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:20

Ideen er god, og den kan bruges. Det er er ingen tvivl om.

Jeg ville dog være skeptisk overfor hvor nem den er at udføre. Der er mange timer OG penge som skal hældes i, hvis projektet skal virke. 
Desværre kræver systemet at der skal være meget trafik som mange har nævnt.

Så du skal virkelig overveje hvordan du får folk ind på siden. Ellers skal du ikke gå i gang med siden. Det er alpha omega. 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 22:19

AdabterStar

Hmm måske er det ikke synderlig klogt at tro at man kan starte i det "små" og så lade noget vokse med tiden.
Men jeg vil nu alligevel prøve at se om ikke det kan stykkes sammen og samle nogle købere og sælgere, uden at starte med at investere en hulens bunke penge. Mener personligt godt at det kan lade sig gøre uden at det bliver opfattet uprofessionelt.

Vh

Dennis

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)