Jeg er ret sikker på i har lavet dejen til dette forslag, men vil da lige høre hvis ja om det så snart er noget som kommer.
Jeg syntes det vil være en fordel hvis man på en måde når man er på freelancer kunne se folks profiler fra Aminoog omvendt! Ligesom det ville være fedt hvisman kunne netværke på Freelancer ligesom på Amino alså at tilføje venner til ens netværk.
Det er min opfattelse at folk skal have profil på Amino for at kunne bruge Freelancer!?!
Kan slet ikke forstå, hvorfor aminoprofilen og freelancer profil skulle deles op fra start. Men der er vel en mening med galskaben.
Derudover synes jeg der mangler en sorteringsmulighed, når man skal have listet freelancerne. Eller måske rettere en bedre sortering. I hvert fald burde dem, der kun har én 100% stemme ikke ligge over en med seks bedømmelser med et gennemsnit på 97%. Man kunne måske finde en frem til en balanceret algoritme, der gav et bedre bedømmelsesgrundlag for den valgte freelancer.
....Og dette burde naturligvis senere udbygges til, at man kan sortere efter fx "freelancere, der arbejder hurtigt" + "pris maks XXXkr i timen", evt postnummer, "der har en gennemsnitlig rating på "xxx". Det er jo blot en relativ simpel søgeformular og indputtene har I jo stortset allerede i form af brugeres rating og profilbeskrivelser.
Vi er ved at lave sorteringsmulighed. Mht hvordan vi rankerer, så er du velkommen til at komme med et forslag.
Det er en god ide at vægte en med 6 bedømmelser højere end en med 3, men hvad nu hvis ham med 6 har 4.9 ud af 5 og ham med 3 har 5 ud af 5, hvem skal så ligge først?
Som du kan se, så er det ikke så simpelt og vi har mange parametre du lige skal have med:
* Hvor udfyldt er profilen? (10 - 100 %) * Karakter (1-5) * Amino Plus medlem (Ja/Nej) * Alfabetet * Søgeord * Den tekst der står i profilen * Og så måske antal ratings (0 - .....)
Men seriøst, bortset fra at formlen er rigtig, så kan det foretages ved at man først definerer hvad der skal være med af parametre, hvorefter man kan vægte parametrerne, summen af de vægtede parametre ville så give et rimeligt resultat til beregning.
Dog er man nok nødt til at lave nogle modeller der er differentieret i vægtning, da hvis man vægter "forkert" i forhold til hvad der er essentielt for "køber" så kan det give udfordringer.
Men seriøst, bortset fra at formlen er rigtig, så kan det foretages ved at man først definerer hvad der skal være med af parametre, hvorefter man kan vægte parametrerne, summen af de vægtede parametre ville så give et rimeligt resultat til beregning.
Dog er man nok nødt til at lave nogle modeller der er differentieret i vægtning, da hvis man vægter "forkert" i forhold til hvad der er essentielt for "køber" så kan det give udfordringer.
Jep, der er ikke noget svært i det, bortset fra at ingen vil være enige i den model der vælges, den vil tage lang tid at lave og vi kan fortsætte arbejdet i al evighed. Så den bliver som den er det næste stykke tid.