Når man nu alligevel skal rådgive en masse kunder omkring webhotel (i forbindelse med den produktion man lige har lavet for dem), er der så nogle webhoteller der giver provision til referenten?
Jeg ville passe meget på med at blande ordene "rådgivning" og "provision" sammen ...
Men når det er sagt, så giver vi da et beskedent kick-back for de leads vi får der konverterer. Det vil jeg tro de fleste andre også gør :) du må gerne tage fat i mit på mmc@specialhosting.dk hvis du vil vide mere :)
Jeg ville passe meget på med at blande ordene "rådgivning" og "provision" sammen ...
Helt enig! Det er kan meget vel opfattes negativt både at agere som rådgiver og så få kick back fra bestemte leverandører. I hvert fald bør du gøre dine kunder tydeligt opmærksom på dette
Helt enig. Som rådgiver gælder det om at være uvildig, og det er man ikke nødvendigvis, hvis man får provision et sted, og ikke det andet. Jeg er selv blevet kontaktet af en række webbureauer, som gerne vil have mig som reseller af deres produkter. Jeg har takket pænt nej til alle tilbud, da det vil ødelægge min troværdighed.
Tag den pris du skal have for at rådgive, og glem alt om provision.
Det skal dog siges at jeg har en enkelt reseller aftale, som gør at jeg hurtig kan oprette domæner, webhoteller, sms gateways osv, men det er som udgangspunkt kun til interne projekter. Kun i enkelte tilfælde hoster jeg kundens projekt.
Tak for jeres svar - der dog går lidt mere på etik end reelt at svare mig.
Hvis man "groft" kunne dele markedet op i webhoteludbydere der giver provision, og dem der ikke gør, og begge kategorier indeholder lige gode alternativer til det ønskede projekt (jeg ønsker ofte dedikeret hosting), så er det jo en rar ting at kende til.
Det er godt at høre, at I alle er moralens vogter. Sådan skal det være !!!
Det var som ikke for at undgå at svare på det konkrete spørgsmål, jeg syntes bare det var en vigtig ting at nævne i tilfælde af at du ikke havde tænkt den tanke.
De fleste seriøse udbydere af dedikeret hosting har en mulighed for en reseller aftale, så det er bare at kontakte dem og ansøge om at blive erhvervspartner/reseller.
Jeg ved i hvertfald at DanDomain og Wannafind har en sådan mulighed.
Som mange af de andre skriver er der meget om etik men mange virksomheder arbejder sammen. Det samme i hosting branchen, reklame branchen og andre brancher.
Men som de andre siger er der nogle som giver "en rabat" som tak. Det kan være du måske med nogle udbyder kunne lave en aftale om at du oplyste dine kunder at du brugte en bestemt udbyder men at du fakturerede din kunde direkte for udbyderen. Derved kunne du se om du evt kunne opnå en lille rabat hos en udbyder.
Du ville gerne have nogle navne på nogle udbydere. Jeg bruger selv www.intergate.dk og www.unitspeed.dk til mine domæner og sider osv. De 2 udbydere virker til at være fleksible men jeg ved ikke helt om de tilbyder "rabat" ved henvisning af kunder osv. Du kan evt skrive til dem.
Men du kan finde andre udbyder som du kunne overveje at kontakte på www.hostindex.dk