Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i helt ærligt om unge iværksættere?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:49

Som flere i tråden har nævnt, så er vores største modstandere nok forældrene - men de vil os jo nok det bedste, ofte tror jeg bare ikke de kan sætte sig ind i de tanker vi render rundt med :-)

Jeg har godt nok også hørt mange mistroiske kommentar fra min far, som ikke helt har kunnet sig ind i tingene og ikke har troet på koncepterne.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:36

Jesper Jepsen:

Som flere i tråden har nævnt, så er vores største modstandere nok forældrene - men de vil os jo nok det bedste, ofte tror jeg bare ikke de kan sætte sig ind i de tanker vi render rundt med :-)

Jeg har godt nok også hørt mange mistroiske kommentar fra min far, som ikke helt har kunnet sig ind i tingene og ikke har troet på koncepterne.

Jeg vil glæde mig rigtig meget til den dag, hvor en af mine tre børn kommer og siger "far, jeg har en idé"! Cool

Jeg er selv lidt over 30 og knap 40 nu og har været selvstændig on/off i over 20 år, men havde den blandede oplevelse, at mine forældre ikke støttede eller forstod jeg at ville være selvstændig da jeg blev 17-18 år. De var begge lønmodtagere og kendte ikke til at være selvstændige, så på en måde forstår jeg godt nogle forældres frygt - det handler lidt om "hvor du kommer fra".

Men min holdning er klar: Det vil selvfølglig lykkedes hvis man tror 100 % på dig selv og sit projekt og kan bibeholde engagementet. Brug Amino og alle andre steder, f.eks. www.100svar.dk og jeres lokale erhvervskontor. De fleste vil gerne støtte unge iværksættere med en god idé. Det er vigtigt at I har gennemtænkt projektet inden I går i gang (herunder også alle de kedelige ting, som man som 16-20 årig ikke gider bruge tid på) inden I "præsenterer" projektet, uanset om det er overfor forældre, kunder eller evt. pengeinstitut.

Det skal ikke være en forgyldt 60 siders forretningsplan I leverer; I skal bare levere en reel, dybfølt og overbevisende tro på jeres ide (og den kan sagtens leveres mundtligt), være klar og indstillet på at bruge tid på at sælge ideen og fokusér dybt på at levere det aftalte produkt til den aftalte tid. I skal drømme om jeres virksomhed hver nat og det første I skal tænke på hver morgen er jeres virksomhed og den er også det sidste I skal tænke på inden i falder i søvn.

Fuldstændigt og reelt engagement og troen på egen succes er den eneste vej, uanset om man er 18 eller 38 år.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 01:41

Jøsses Thorborg - du taler meget hurtigt... og meget.

Men, det lyder rigtigt. Erfaringer over bøger helt enig.

Jeg lavede min første opfindelse da jeg var 4-5 (har stadig tegningerne), men mine forældre har endnu ikke forstået mig. Jeg går ud fra at der bare er nogle, som aldrig bliver "forstået" på hjemmefronten.

Alle bør give den gas som iværksættere. Men start i det små, hvis vingerne knækker, så er der kortere til jorden. Det ville være ærgerligt at få skabt en gæld som kan være "træls".

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 03:14

Jeg er også selv ung iværksætter, men jeg har faktisk endnu ikke oplevet min alder som en hindring. Jeg synes, at jeg er blevet modtaget pænt, og jeg føler egentlig, at der har været en form for respekt fra de ældre og mere garvede iværksættere.

Mine forældre har også taget det pænt, selvom de nok ikke rigtig helt forstår, hvad jeg præcist laver. De er dog ganske fint tilfredse med, at jeg tjener nogle lommepenge Smile

Blandt mine jævnaldrende venner har jeg heller ikke oplevet de store problemer - eller der har da været folk, som har gjort lidt grin med det, men sådan vil det nok altid være. Det er dog ikke noget, som jeg rigtig oplever i dag - det hænger måske også sammen med, at jeg i dag har resultater at vise.

Samlet set synes jeg, at jeg har fået en rigtig god start på iværksætteriet, og jeg vil da helt klart anbefale andre unge at tage springet. Det er trods alt begrænset, hvor galt det kan gå som ung. Jeg er personligt meget glad for, at jeg en dag i marts 2009 tilfældigt landede på Amino - uden den havde jeg først fået øjnene op for iværksætteri meget senere! Wink

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:34

Jeg synes, unge iværksættere er livsbekræftende og jeg vil støtte mine egne børn i iværksætteri, hvis det er det de drømmer om.

Det har ikke så meget med alder at gøre, for jeg startede da jeg var 35 og folk vendte det hvide ud af øjnene. Stadig kan jeg møde den holdning, men anerkendelsen begynder at vise sig, når du tjener penge.

Det er det eneste, folk tænker på Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:28

Thomas De Oliveira:

Hej, alle amino'er!

Hvad syntes i om unge iværksættere? Jeg er selv ung og kan simpelthen ikke lade være! Jeg bliver tit set ned på at ældre mennensker, som ikke tror jeg kan klare det at være forretningsmand..

Min mening er at der skal flere unge iværksættere i danmark, der skal være mere vækst i blandt unge på min alder. Jeg syntes alderen for CVR nummer skal nedsættes til 16-17 år! Yes

Med Venlig Hilsen

Thomas De Oliveira

Hej,

Jeg er også en af de unge iværksætter og har været i gang siden jeg var 16.

Det er helt fint man skal være 18 år for at få et CVR nummer, fordi så slipper vi for en hel masse unge, som tror de vil noget, men så alligevel ikke. Den adgangsbarrier der er ved, at CVR-nummeret skal til i forældrenes navn er i for sig god nok. Fordi hvis man går til sine forældre og får et CVR nummer, så vil man det også 100%.

Dog har jeg aldrig oplevet at blive set ned på - men det er måske også fordi jeg ikke er ligeglad hvad de mener, fordi de er velkommen til at starte selv og gøre det bedre.

Det kunne ikke undgås at jeg lige skulle kigge, hvad DU laver, så var lige forbi din hjemmeside og må sige den trænger gevaldigt til en større omgang. Jeg synes overhovedet ikke den virker særlig seriøs eller troværdig. Men efter du har haft et par jobs, så overvej om det ikke er værd at bruge lidt penge på hjemmesiden.

Held og lykke fremover.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 15:15

Jeg er fuldstændig uenig med dig omkring CVR-nummer, jeg giver dig ret i at alle ikke skal kunne starte virksomhed fordi de er 16 år. Du må lige huske på at det ikke er alle forældre der støtter en hvis man vælger at bliver iværksætter, som du også kan læse i debatten syntes de fleste faktisk det er forældrene der ser mest ned på en.

Hvis du mener www.billedeshop.com giver jeg dig ret, ja der mangler design. Sådan som det står til nu, er jeg i gang med et projekt som jeg bruger alt min tid på, og derfor har jeg vurderet at det ikke er nødvendigt på dette tidspunkt.

Med Venlig Hilsen

Thomas De Oliveira

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:48

Kom så amino'er, skriv hvad i syntes! :-)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:42

Simona - Uniquebook:

men anerkendelsen begynder at vise sig, når du tjener penge.

Det er det eneste, folk tænker på Smile

Helt korrekt, og det skal blot bekræfte folk i at det de sagde før faktisk ikke passede en skid. Alle skal igennem en fase hvor de går med ideen og ikke rigtig tjener så mange penge.

Yes

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)