Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i helt ærligt om unge iværksættere?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg drevet firma siden jeg var 15. Og jeg har ikke på den måde oplevet negativ respons fra folk tværtimod - folk synes det er fedt og sejt at jeg har spunget ud i det, og vil rigtig gerne støtte mig, og det har jeg da også vundet en del opgaver på, hvis jeg skal være ærlig ;)

Et lille indput fra mig!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 18:57

Først FANTASTISK TRÅD !!!

jeg er også en af dem der startede ung startede første virksomhed da jeg var 21.
og da vi sluttede det projekt havde vi 18 komuner som kunder :)

jeg har altid haft det sådan at folk der kigger skævt til en uden at kende ens faglige kunnen, har nok et stører problem end mig :) men det viser sig tit at man kan skabe den respekt ved blodt ikke at udtale sig om noget men ikke har styr på.

og ja den type mennesker der ikke tør og blodt håner iværksætterer... well som dEmib siger F"#¤ dem.

det vigtigste for unge iværksætterer er vel at huske at der er en fin grænse imellem at være Businessman og gadedreng :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Hej Thomas.

Jeg er også selv en ung iværksætter, så selvfølgelig syntes jeg det er rigtig fedt med så mange unge, for det er det der er brug for, iværksætteri både fra de helt unge og de noget ældre.

Men jeg har også oplevet det med at folk ser ned på en.
Da jeg startede første gang med at lave noget var jeg ca. 15-16 år, og det var en hjemmeside og der grinte de fleste også af det og jeg kan huske mine forældre sagde "Det skal i have lov til, meeen lad os nu lige se om det bliver til noget" og det gjorde mig "vred" og tænkte, "jeg skal sku vise dem".

Og det gjorde jeg, da mig og en kammerat solgte vores side for xx.xxx kr., Så var der pludselig ikke så meget at grine af mere og jeg tror det var den bedste dag i mit liv, at man havde lavet noget helt fra bunden og så få rigtige penge i hånden, og det beløb er altså mange penge for to knægte på 15-16 år.

Ikke for at hovere overhovedet, men det gav mig selvtillid til at fortsætte trods det folk sagde, for jeg havde vist mig selv, "Hvis jeg vil, så kan jeg".

Og det derfor, jeg håber sådan flere unge iværksættere får den oplevelse, for personligt tror jeg det bliver en af de største dage i ens liv.

Nu har jeg ikke meget erfaring som sådan, men der er en ting jeg gerne vil dele, som jeg tror rigtig meget på og lever forholdsvis efter.

Der har været en tråd her på Amino med "at give" og det er så sandt som det er sagt, det at give andre mennesker noget, det kan være alt fra et smil, en venlig tone til buschaufføren, you name it.
Det gør ihvertfald mig glad, inspirere mig og motivere mig.

Og jeg tror det var Ghandi der sagde noget i stil med "Vær god og rar når det kan betale sig. Det kan altid betale sig" (Hænger i Arriva togene, eller gjorde ihvertfald) og det bliver jo ikke mere rigtigt!
Hvis man gerne vil drive forretning, specielt som ung, vær god mod mennesker, det lønner sig en dag.

Og hvis man er det og tror på sig selv, og brænder for det man laver, så kan stort set alting lade sig gøre.

En lille prædiken fra min side.

Men til alle unge iværksættere der måtte læse med, held og lykke til jer alle :-)

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:04

Jeg er også en af de yngre iværksættere, startede min første webshop som 14-15 årig, og har siden dengang arbejdet intenst med en masse forskellige projekter, for man udvikler sig konstant og får nye glimrende idéer :) Det seneste stykke tid har jeg dog fokuseret min energi på et par bestemte brancher og projekter som jeg forventer mig meget af fremover.

Jeg er beskæftiget i brancher med en overvægt af folk som er væsentligt ældre end mig selv, men der er dog folk som ofte roser mig efter et møde, og fortæller at det er sejt at være så ung med så gode kompetencer og et stort drive - det er jo fedt!

Det skal så siges, at jeg også har projekter jeg ikke snakker højt om netop pga. muligheden for at folk ikke tror opgaven kan løftes - så det må vente lidt, medmindre der sker noget på den front :)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:03

AV2:

Mange af jer er jo stjernebørn (google indigobørn) og det forklare jeres drive.

Det gav stof til eftertanke.. Tongue Tied

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:14

jeg får mest det spørgsmål: er det så lovligt det du laver Super Angry

Er man kriminel hvis man ikke gider arbejde 8-16.. Hader den kommentar

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

Hej alle unge iværksættere Yes

Jeg er selv tæt på de 50, og kan kun hylde unge iværksættere og deres ildhu for at få gennemført sine idéer, også selv om det af og til giver nogen over nakken. Men de fleste rejser bare igen og fortsætter ufortrødent.

Jeg er af den opfattelse, og har altid været det, at klimaet for iværksætter i Danmark er håbøst koldt og meget svært at håndtere, så derfor en ekstra stor ros til IVÆRKSÆTTEREN.

Jeg har en opfattelse af, at den generation jeg hører til (og som jeg kan forstå, også de 30-40 årige) er jo opflasket med en socialdemokratisk betonpolitik om, at vi alle skal være lønmodtagere og have et fast arbejde???

Det begyndte ved reelt i 1960'erne... Nej, nu bliver det både politisk og filosofiks, hvilket vi kan bruge en anden tråd til på et andet tidspunkt.

Men alle iværksættere, jeg kan kun sige: "Fan..... godt gået". Måtte i bare blive respekteret i samfundet og få nogle offentlige hjælpemidler, kontant eller andet, så er jeg i hvertfald ikke i tvivl om, at der var mange flere, som ville tage springet og afprøve sine idéer.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Faktisk synes jeg at de voksne jeg omgås til daglig tackler det på en meget positiv, lidt 'overbærende' måde. Mine forældre derimod, er ved at hive hovedet af mig fordi jeg hele tiden har nye ideer, ordrer og koncepter, der bare skal ud i verden.

Mit bedste tip, og læg nu ikke mere i det, end der i virkeligheden er; Vær dig selv! Jeg har prøvet at være meget barn, meget voksen og meget kreativ, det hjalp ikke i det lange løb. Nu er jeg bare mig selv, og guess what - jeg har ret meget succes for tiden :)

For øvrigt.. Fuck det aurafis, det gi'r jeg ikk' en skid for <-- men på den anden side, det siger den jo også, jeg bør sige :S

Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:25

Uh ja - den kan også pisse mig af!! Eller den her: "Ah tror du ikke nogen allerede havde gjort det, hvis der er penge i det"

Husk på at de fleste danskere er lidt bange for dem, der tænker uden for boksen, og bryder med normerne for hvad et arbejde er. Prøv at tænk tilbage på jubii-historien. Jeg husker min fars dom, da han hørte der stod et bordfodbold-spil på kontoret, som man lige kunne stresse af ved Smile Han nægtede at tro på, at det kunne blive en kæmpe succes. Det var jo mere en ungdomsklub end en arbejdsplads.

GI GAS!! - mens du er ung. Som en anden rigtig nok skrev i denne tråd, så bliver det for alvor svært, nårman har villa, vovse og Volvo.

Jacob

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har opdaget gang på gang at jeg slet ikke tænker på alderen - hverken positivt eller negativt.

For mig er det personen jeg snakker med der er i centrum og jeg møder mindst lige så mange unge eller yngre iværksættere som virkelig sparker røv, og er kemien god, så netværker jeg lige så gerne med de unge iværksættere som iværksættere på min egen alder eller ældre.

Jeg hoppede selv ud som iværksætter i en forholds gammel alder - ja, det synes jeg selv, da jeg var 31 år. og selv om jeg laver næsten det samme som jeg ellers har gjort de sidste 8 år, ja så var jeg ikke iværksætter på den måde som jeg er i dag.

At hoppe ud som iværksætter med familie, 6 børn og en mand, alt for mange faste regninger og forpligtigelser har været noget af en udfordring, og uanset hvordan jeg har vendt og drejet det, har jeg endt med dårlig samvittighed og tanken om at svigte - hvis det ikke er familien, så er det firmaet eller mig selv.

Så jeg ville ønske at jeg havde vist at jeg havde iværksætter genet og havde haft modet til at springe ud som selvstændig længe før jeg gjorde.

Jeg synes dælme bare I unge skal give den gas, få jeres forretninger op at stå og vær stolt af det I udretter.

Uanset om man er ung, gammel, kronisk syg eller hvad dælen man slås med, så er man som iværksætter i samme båd. Man bliver nærmest smidt ud af systemet, der gælder helt andre regler og der er ikke meget hjælp eller forståelse at hente nogen steder, medmindre persorne man ønsker hjælp fra også er velsignet med iværksættergenet.

Så kære unge iværksættere, vi er alle i samme båd, så lad os hjælpe hinanden, lad os glædes sammen over vores succeser og lad os sammen bearbejde vores frustrationer og nedture, så vi kan komme op igen og kæmpe videre.

En hyldest til alle iværksættere derude - unge som gamle - Hvor er I et fantastisk folkefærd som jeg er super glad for at være en del af. Yes 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)