Hej Thomas.
Jeg er også selv en ung iværksætter, så selvfølgelig syntes jeg det er rigtig fedt med så mange unge, for det er det der er brug for, iværksætteri både fra de helt unge og de noget ældre.
Men jeg har også oplevet det med at folk ser ned på en.
Da jeg startede første gang med at lave noget var jeg ca. 15-16 år, og det var en hjemmeside og der grinte de fleste også af det og jeg kan huske mine forældre sagde "Det skal i have lov til, meeen lad os nu lige se om det bliver til noget" og det gjorde mig "vred" og tænkte, "jeg skal sku vise dem".
Og det gjorde jeg, da mig og en kammerat solgte vores side for xx.xxx kr., Så var der pludselig ikke så meget at grine af mere og jeg tror det var den bedste dag i mit liv, at man havde lavet noget helt fra bunden og så få rigtige penge i hånden, og det beløb er altså mange penge for to knægte på 15-16 år.
Ikke for at hovere overhovedet, men det gav mig selvtillid til at fortsætte trods det folk sagde, for jeg havde vist mig selv, "Hvis jeg vil, så kan jeg".
Og det derfor, jeg håber sådan flere unge iværksættere får den oplevelse, for personligt tror jeg det bliver en af de største dage i ens liv.
Nu har jeg ikke meget erfaring som sådan, men der er en ting jeg gerne vil dele, som jeg tror rigtig meget på og lever forholdsvis efter.
Der har været en tråd her på Amino med "at give" og det er så sandt som det er sagt, det at give andre mennesker noget, det kan være alt fra et smil, en venlig tone til buschaufføren, you name it.
Det gør ihvertfald mig glad, inspirere mig og motivere mig.
Og jeg tror det var Ghandi der sagde noget i stil med "Vær god og rar når det kan betale sig. Det kan altid betale sig" (Hænger i Arriva togene, eller gjorde ihvertfald) og det bliver jo ikke mere rigtigt!
Hvis man gerne vil drive forretning, specielt som ung, vær god mod mennesker, det lønner sig en dag.
Og hvis man er det og tror på sig selv, og brænder for det man laver, så kan stort set alting lade sig gøre.
En lille prædiken fra min side.
Men til alle unge iværksættere der måtte læse med, held og lykke til jer alle :-)